torsdag 23 maj 2013

Stockholm, dag 1

Klockan 04:30 kom taxin och hämtade mig för att köra till Heathrow terminal 3. Jag fattade nog inte själv att jag skulle hem och träffa min lilla kusin! Det känns verkligen hur märkligt som helst att bara sådär fick släkten en till medlem. Verkligen helt otroligt hur människokroppen fungerar!

Jag landade kl 10:40 vilket var en perfekt tid då jag hade hela dagen på mig att hitta på roliga saker. Planen var att jag skulle träffa Sandra vid Mörby, men jag fick reda på att farmor skulle sticka redan kl 14:00 idag tillbaka till Göteborg så då fick planerna ändras lite. Jag stack därför direkt till Kristineberg där farmor var som hade gjort god fisksoppa till mig när jag kom. Vi satt och snackade i några timmar innan Angelika, Stanely och lilla Stella kom. 

I luften!

Jag hade under tiden de var borta hunnit fixa ihop presenten till Stella - eller kanske rättare anpassat till föräldrarna - vet inte hur mycket en 2-dagar gammal bebis uppskattar kläder... Det blev ialla fall en jättefin påse med lite godsaker i, en nalle fick lilla Stella att mysa med (nästan lika stor som henne).


Dessa små skorna är ju för söta - tänk att dessa var lite för stora

Farmor och jag fick ett sms vid tvåtiden att de var på G hem från sjukhuset. Farmor hade bestämt sig för att stanna en extra natt dels för att få umgås lite mer med Stella och familj och samtidigt kunna träffa mig lite mer - verkligen jättemysigt! Vi stod utanför deras hur och väntade en liten stund på att se dem köra förbi. Det blev lyckotårar hit och dit när de anlände. Denna lilla skrutten satt i sätet där bak. Helt otroligt fin är hon!

Första bilden jag tog på Stella!

Vi hjälpte till att bära in alla deras väskor till lägenhet och sedan blev det en massa prat och foto-visande. Helt fascinerande att lilla Stella har varit i Angelikas mage, man kan knappt förstå hur detta fungerar! Angelika mådde hur bra som helst vilket var verkligen skönt och fina Stella är hur lugn som helst - så fin!

En kusinbild - Stella och jag

En till - Stella och jag

Stella

Hon sov nog i min famn i flera timmar. Man kunde inte med om att tänka på hur det skulle varit att ha en sådan här liten skrutt hos sig hela tiden, kanske lite för tidigt att planera sådant här nu dock... Ni kan vara lugna (mamma och pappa), jag har inga planer på att skaffa barn än!

Stanely stack iväg en stund och kom tillbaka med massa gott. Nu skulle det bli firande att alla var samlade i Stockholm och att Stella har sett sitt hem för första gången. Det blev champagne med en jättegod ostbricka. Verkligen hur trevligt som helst!

Visste ni att jag älskar ost...? Also known as: ostoman

På kvällen stack jag till Mörby Centrum där jag träffade fina Sandra. Vi hade en kväll med mycket snack och skratt. Jag gjorde kyckling, ris och kurrysås hemma hos dom vilket Marcus också tyckte om. Trevligt! På kvällen var jag rätt trött efter inte så många timmars sömn och en fullspikad dag så det blev till att somna till "Snabba Cash 1". Den var riktigt bra. Imorgon blir det en heldag med Sandra, mysigt! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar