lördag 25 maj 2013

Stockholm, dag 3

Idag skulle Sandra jobba hela dagen, eller fram till 18:00. Så då passade jag på att gå upp med henne och kila iväg till Angelika. Det blev frukost serverad när jag kom dit vilken var jättegod. Vi hade det hur trevligt som helst. Jag skrattade gott efter frukosten för det tar ju lite längre tid än vanligare att bli klar på morgonen, med blöjbyte, matning, klä på, göra iordning sig själv, osv så tiden rann iväg. Men bara att få vara med Stella och familjen är det bästa oavsett om man är hemma eller ute. När jag kom hem till dem så sov Stella så här gulligt, visst är hon söt!

Fina Stella

Stella och mamma

Stella med en utav tröjorna hon fick utav oss: I'm the cutest one in the family


Efter några timmar stack vi ut på en liten shoppingrunda. Vi åkte till en butik där det säljer allt man kan tänka sig till en bebis. Helt sjukt vad mycket grejer det finns! Kan tänka mig att det är lite som för ett barn att gå in i en godisbutik just för att föräldrar kan köpa hur mycket som helst när det kommer till sitt första barn. Det blev inte så mycket saker, en del, Stella blir nog glad! 


Fina familjen: Stanely, Stella och Angelika

Stanely, Stella och jag

På eftermiddagen åkte vi ner vid havet nära där de bor och åt en otrolig god lunch nere vid kajen. Det var strålande sol ute så man bara satt och njöt. Jag beställde in en hummersoppa och den var helt gudomlig! Jag har verkligen längtat efter lyxen att äta skaldjur, fisk, svensk frukost, osv, och denna helgen har bockat av många saker på den listan - underbart! Lunchen var verkligen hur god som helst!!

Hummersoppa

Fina Angelika med musslor

Utsikten och det fina vädret

Vi drog oss hem efter lunchen och där blev det lite fruktsallad som serverades med lite glass. Jag åt lite efterrätt där men sedan stack jag tillbaka till Sandra som väntade på mig att komma hem.

Angelika och lilla Stella

Väl hemma hos Sandra så var det dags att pröva på balklänning inför imorgon. Den var verkligen hur fin som helst, hon passade jättebra i den!

Fina Sandra

Idag hände också en rolig grej - jag köpte på systemet för första gången! Det var lite pirrigt, men det gick jättebra. Jag köpte en flaska vin och det var inga problem. Känns stort nu när man kan handla där också, nu kan man ju säga att man officiellt är vuxen på alla sätt.


En nöjd Anna!

Sandra och jag kände att vi behövde hitta på någonting på kvällen så vi stack in till stan och satte oss vid Strandvägen och tog oss ett glas vin på en uteservering där. Hur trevligt som helst, men ett glas vin kostade 95:-!!!! Helt sjukt. I London tycker man det är jättedyrt när det kostar 50:- för ett glas vin. Ibland undrar man hur folk tänker i Sverige när de sätter priser. Det är ju dock en väldigt fin gata, men 95:- är verkligen för mycket för ett glas husets rosé. Vi var tillbaka hos Sandra vid ett-tvåtiden så då var vi redo att sova. Har haft en jättebra dag! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar