tisdag 14 maj 2013

Spanska tenta avklarad!

Spanska muntlig tenta avklarad!! Skönt! Nu är det "bara" min sluttenta kvar men den är jag inte så orolig för, det kommer nog gå bra. Malin hade också sin kinesiska tenta idag så hon kom hem till mig efter och vi lagade lite lunch tillsammans. Lunch kanske är synd att säga: lyxmåltid är väl kanske lite mer passande.

Malin i köket

Fläskkotlett med potatis i ugnen och fetaost/grekisk yoghurt sås

Efter lite snack så var det dags för mig att sticka iväg och undervisa. Jag fick min bok i posten - äntligen - så nu hade jag någonting kul att göra på tunnelbanan: läsa lite om spanska ekonomin osv. Jätteintressant var boken verkligen, rekommenderar den fast kanske på engelska (lite lättare...).

Delirios Multitudinarios av Charles Mackay

Efter undervisningen åkte jag hem för jag var helt slut. Det blev till att sova tidigt och jag sov som en liten bebis, det berodde nog mest på att spanskan var över och jag kunde sova med en sunt sinne. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar