fredag 8 mars 2013

Första körlektionen i London!

Nu är det dags för mig igen att ta om mitt körkort fast göra det i England. Eftersom jag bara kan köra med mitt malaysiska körkort i ett år när jag är i Sverige/England så är det bättre för mig att skaffa ett brittiskt som jag kan senare konvertera till ett svenskt.

AA körskolan

Efter att ha tagit körkort i Malaysia så tror man att man har varit med om allt, ialla fall allt som man tycker är lite små-kontigt! Det var inte sant. Jag trodde det bara var i Malaysia där man var tvungen att använda handbromsen som en broms eller där man inte får köra på motorvägar tills man har fått sitt riktiga körkort... Detta stämmer även i London. Jag måste öva in alla dessa grejer igen. En sak som kom som en chock var att jag inte får använda kopplingen när jag bromsar! Jag har alltid kört med kopplingen i eftersom om man bromsar utan kopplingen i så kan man få motorstopp vilket är hur farligt som helst. Det känns som om jag kommer lära mig en hel del med dessa körlektioner som jag snabbt kommer glömma när jag har fått mitt körkort. Vem bromsar utan att använda kopplingen på en manuell bil?! Tur att allt gick bra ialla fall. Några till lektioner så ska allt vara på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar