fredag 22 mars 2013

Påsklunch, Badminton och Pressroom

Mamma skulle iväg på en påsklunch idag som SWEA hade organiserat. Jag såg verkligen fram emot den svenska maten och påskmusten. Jag var där vid halv tolv och var verkligen laddad för maten och träffa trevligt folk: (de flesta) Swedish housewives of Malaysia! 

Jag och mamma

På bordet fanns det hur mycket gott som helst. Jag plockade på mig goda revben, svensk ost, köttbullar, gravad lax, osv. Man kan ju säga att man hade en lätt matkoma efter denna lunchen...

Gänget

Efter lunchen satte vi oss i bilen för att åka och se på när Fredrik spelade badminton. Det är SEASAC just nu denna helgen då jag var i KL (vilket är hur roligt som helst) så jag var ju tvungen att sticka dit med mamma. Jag var verkligen en stolt storasyster när jag såg hur duktig Fredrik var på att spela. Han och sin dubbelpartner, Sebastian, spelade otroligt bra! Utav de två matcherna vi såg så vann de båda. Jag tror jag hejade tillräckligt för hela MKIS. Bra jobbat Fredrik!!

SEASAC

Fredrik och Sebastian värmer upp

Deras andra match mot Alice Smith (en skola i KL)

Vi kom hem vid sex-tiden och då var det till att byta om och sedan dra ut för att äta middag. Vi stack till Pressroom vilket är också en utav mina favorit restauranger. Mamma, pappa och jag hade det jättetrevligt. Efter middagen träffade jag Aisha, Carl och Mathias - vi hade planerat en utekväll. Vi stack till Bakita i Chungkat där vi träffade Daniel och hans kompis Kristoffer. Vi började kvällen där och sedan drog till Zouk. Jag tror jag var hemma runt halv sex tiden så jag kommer nog vara lite små trött imorgon. Jag hade en jättebra dag ialla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar