lördag 15 november 2014

Bergsbestigning, The Cliff och Orkid Ria

Idag efter frukosten så tog vi på oss träningskläderna och bar oss upp för lite bergsbestigning. Mamma och pappa brukar alltid gå upp för ett berg som tar ungefär 45 minuter upp och ner. Det var första gången för mig och det var riktigt jobbigt. Vissa delar utav vägen kändes det som om man gick framåt lutad och det kändes därför rejält mycket i låren... Men jag klarade mig upp för hela backen vilket var skönt, då vet jag att jag klarar av detta till nästa gång... Ingvar, Stanely och Angelika fortsatte upp och ner på andra sidan, men mamma, jag och pappa tog oss ner till huset istället.

Pappa, jag, Ingvar, Angelika och Stanely

När vi kom ner så badade Jessika med Stella och de tränade på att simma för fullt. Stella sprattlade som tusan och Jessika höll i henne, de såg för goa ut och riktigt bra gjort! Vi duschade av oss och sedan efter lite lunch med rester från gårkvällen så var det dags för mamma och Jessika att bära sig av. Mamma ska sälja halsband imorgon så hon måste sticka hem. Lite tråkigt, men vi har fantastiska planer inför kvällen.

Vi gjorde oss iordning och stack iväg till The Cliff för att ta en drink och kolla på solnedgången. Vyn här ifrån är helt fantastisk, speciellt tillsammans med en Strawberry Daiquiri. Mums!

Pantai Cenang

Nu börjar solen gå ner

Stanely och Angelika

Fina solnedgången

Pappa

Efter några drinkar där och fem gratis öl som vi fick utav baren, så bar vi oss vidare till Orkid Ria för att äta en otroligt god middag. Det blev jättelyckat och alla tyckte maten vad kanongod. Jag satt bara och njöt! Det blev sedan till att åka Tammy's för att ta en sista öl och sedan till huset. Jag gick och la mig direkt men de andra var uppe ett tag till. Jag har verkligen lagt mig tidigt denna helgen, eller i alla fall runt elvatiden. Det har varit så skönt. Jag känner lite efter förra helgen så känns det bra att sova ikapp lite granna. Godnatt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar