söndag 23 november 2014

Sungei Wang Plaza, lite shopping, middag på B-Lab och sedan Mockingjay bio!

Idag vaknade jag rätt tidigt och bestämde mig för att gå upp och göra mig iordning. Jag hoppade sedan in i bilen och körde mot Sungei Wang Plaza där jag hade fått rekommendation ifrån Jessika på ett bra ställe att fixa fransarna på som heter "Eye Master". Jag kom dit och de visste precis vad jag ville ha och det gick verkligen hur snabbt som helst. Jag fick betala 99 RM för en service som folk betalar mellan 600-1,500 kr för hemma i Sverige. Helt galet dyrt hemma eller otroligt billigt här. Jag har gjort förlängning på fransar på flera ställen och måste säga att detta var ett utav de bättre. Jag blev jättenöjd och de blev inte alls för långa. Jag hade parkerat på en avdelning i shopping centret som bara var för kvinnor. Detta är ju kanon när man kommer som ensam tjej och inte vill gå långt till sin bil, då finns det reserverade platser för just kvinnor - superbra!

Laidies Parking Zone

Jag och mina fransar

Efter Sungei Wang Plaza så åkte jag till Lot 10 och Farenheit för att kolla lite i butiker. Jag köpte två saker på H&M (en byxdress och en tröja) och sedan 3 par jeans på Uniqlo - de är så sköna där! Det blev också till att investera i 3 nya halsband, superfina är dom och lite kul att märket heter "Lovisa".

Nya halsbanden

Jag kom hem en liten stund och vilade, sedan vid åttatiden så träffade jag mamma och pappa på B-Lab och vi åt en otroligt trevlig middag tillsammans. De hade precis kommit tillbaka från Langkawi där de hade varit över helgen så det var mysigt att få snacka lite med dem igen. Pappa sticker till Shanghai ikväll så det blir snabba ryck här med resandet!

Daniel ringde mig vid halvtio och undrade om jag ville hänga med och kolla på Hunger Games: Mockingjay filmen på bio. De skulle till The Curve och gå på Gold Class så jag kunde inte tacka nej till detta erbjudande. Jag stack hem och snabbt tog på mig en långarmad tröja då det är jättekallt på bion här, och sedan träffade jag Nils och Kevin och vi åkte för att träffa de andra. Väl framme på bion så satt Jakob och Daniel i varsin massagestol. Det såg för skönt och roligt ut!! Lyx är det verkligen här när man går på bio.

Jakob och Daniel

Bion startade...

Alla låg inrullade i sina filtar och kudde. Fåtöljerna låg nersänkta som sängar, helt underbart. Man kan till och med bara trycka på en knapp på bortet emellan stolarna så kommer en servitör in och frågar vad man vill beställa. Helt galet! Detta är verkligen hur bra som helst och kostar 45 RM, alltså ca 90 kr. Prisvärt!

Här ligger gänget

Daniel och Jakob

Bion var färdig strax innan halvett och då åkte vi direkt hem. Filmen var jättebra tycker jag. Jag ser fram emot att se nästa "del 2" utav filmen, den kommer väl ut nästa år gissar jag... Riktigt kul med bio, detta får jag faktiskt se till att göra oftare! Jag sov riktigt bra när jag kom hem sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar