söndag 9 november 2014

Tennis och fotbollsmatch & GRATTIS FARFAR!

Idag vaknade jag utav att pappa ringde mig och frågade om jag ville hänga med och se när Kevin spelade tennis. Såklart ville jag det! Han var med i en tunering här med ganska mycket folk men tyvärr fick han möta vinnaren utav tuneringen i kvartsfinal och förlorade matchen. Det var en mycket jämn match och Kevin hade honom nästan!!

Kevin efter matchen! 

Efter tennismatchen så drog vi till B-Lab för att äta lite lunch, eller det trodde vi i alla fall. När vi kom dit så visade det sig att köket har stängt mellan 14:30 och 18:30, någonting som restaurangen bredvid inte har. Detta är ju inte så bra då båda restaurangerna är ny öppnade och det är saker som detta som gör att folk kan börja gå till La Casa istället för B-Lab, även fast jag tycker att servicen är bättre på B-Lab. Jag åt i alla fall en fantastisk god svampsoppa på La Casa. Vi fick även alla rätter på samma gång, någonting som verkligen inte är så vanligt i Malaysia...

Efter lunchen stack vi och kollade på när Fredrik och Daniel spelade fotboll. De vann sin liga och nu spelar de matcher mot andra lag som har vunnit deras liga. De vann denna matchen med 7-1 så de vann verkligen med stort!

Fredrik (nr. 16) och Daniel (nr. 33)

Fredrik och Daniel

Carl och Jakob

Fredrik sprang som en gasell ner längs planen och när han sprang som snabbast så kom det en motståndsspelare från en annan riktning och bara sprang rätt in i Fredrik. Han flög!! Det var som i en film när en spelare bara flyger och man ser inte vart de landar... Mina "protective older sister instincts" kom snabbt in och jag stirrade ut spelare nr. 14 under resten utav matchen... Så får man inte göra mot min lilla bebis. Det var också en annan spelare som sa till Fredrik flera gånger under matchen "I'm going to break your leg"... Det är verkligen inte schysst spel utan faktiskt väldigt fult! Detta gillas inte. Vi såg riktigt hur Fredrik började få rök ut ur hans öron, men han höll sig ändå från att göra någonting lika dumt tillbaka vilket var bra. Heja Fredrik!

Jakob och jag

På kvällen så åt vi middag med Ingvar och Jessika vilket var jättetrevligt. Det blev lite italiensk mat på iCook Italian, mums! Jag slocknade sedan när jag kom hem vid klockan halvtio. Jag var hur trött som helst, det har väl varit en ganska tuff helg med många sena kvällar... Nu får jag börja med att ta ikapp lite sömn.

Ingvar, Jessika, jag, pappa och mamma

Det är också bästa farfars födelsedag idag! Hoppas du fick en jättebra dag och här i KL skickar vi massa varma hälsningar och kramar. Det ska bli så mysigt att träffa er alla igen där hemma i Sverige, inte många veckor kvar nu... Grattis igen farfar och saknar dig, men snart ses vi - KRAM! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar