torsdag 6 november 2014

Lunch på ny restaurang!

Idag blev till det till att pröva en ny restaurang som har öppnat här i Bangsar South, Iku Japan. Utbudet här är helt otroligt bra. Det finns allt från de kända restaurangerna som Subway eller Souled Out till små lokala restauranger som Bali Feel, m.m. Det finns verkligen allt för alla smaker! Idag prövade jag och tre arbetskollegor en restaurang som öppnade för bara några dagar sedan: Iku Japan och de hade hur mycket gott som helst. Jag åt en Chicken Terriyaki som var helt kanongod.


Maten, mums!

Jag älskar att pröva nya ställen och pröva ny mat. Det är verkligen lyxigt att kunna gå ut och äta lunch varje dag med jättetrevliga kollegor som jag har lärt känna under tiden jag har varit här. Om nästan exakt sex veckor så är jag klar med min praktik här och det känns otroligt konstigt. Jag vill inte lämna Malaysia eller företaget, jag vill vara kvar ett tag till. Det känns precis som om när jag väl har kommit in i rutinerna, vet hur man jobbar här, lärt känna underbart folk, har listat ut vilka man kontaktar när och om vad, osv, så ska jag lämna... Åh vad jobbigt det känns. Jag kommer verkligen sakna detta stället och får se till att ta vara på de sista veckorna här och ta vara på denna erfarenheten - detta har varit ett väldigt lärorikt halvår och otroligt spännande och roligt. Tack och hej - nu ska jag hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar