måndag 10 november 2014

Jobb och sedan Helipad!

Efter jobbet hoppade jag in i en taxi som körde mig till Jalan Sultan Ismail till Menara KH där Helipad ligger. Jag åkte upp till 34e våningen och sedan fick jag gå upp 2,5 trappor till och tillslut hamnade jag på helikopterplattan högst upp på ett utav taken i KL. Det var faktiskt rätt läskigt att vara där uppe då det inte fanns några staket, utan det fanns ett litet band som visade att man inte fick gå längre ut än där det stod... Skulle väl kanske inte direkt rädda en galning. Det var otroligt häftigt att vara här uppe dock! När jag väl hade suttit mig ner så tyckte jag det var helt fantastiskt och utsikten var helt osannolik. Wow!!

Victoria, Linnea och Emelie

Här är Helipaden

Det som var läskigast var nog denna trappan som man skulle gå ner för när man skulle ner till loungen. Det kändes som om att man kunde ramla framåt och bara falla rätt ner. Det gick bra dock men en skagig Anna höll sig ordentligt i räcket.

Trappan ner till loungen

Vi åt middag där nere i loungen och det var jättegott. Jag åt en grillad lax med grönsaker och den var otroligt god och smakade kanon! De andra tog pasta, quesadillas och hamburgare. Alla gillade maten så det blev en lyckad middag också!

Victoria, Linnea och Emelie

Efter middagen gick vi upp till helikopterplattan igen och denna gång var det mörkt ute. Vi kunde se helt KL och alla ljus runt om, man får verkligen en 360 vy här ifrån vilket är riktigt häftigt! Någonting man verkligen inte ens får från en vanlig skybar. Tjejerna skrattade lite och sa att back-packing livet de lever just nu inte är så mycket back-packing, utan mer brat-packing. Lite kul sagt! Klart att gå på massa skybarer kanske inte är den typiska back-packing livsstilen.

Linnea och Emelie

Det fick också bli en före och efter bild över stan...

En före och efter bild över KL!

Vi tog sedan en taxi hem och jag släppte av tjejerna hemma hos dem där vi också sa hej då. Det känns jättetråkigt att de ska lämna KL nu men jag förstår dem till 110% att de måste vidare. Dessa tjejer är hur underbara som helst och det känns som om jag har känt dem hur länge som helst också. Vi hade några toppen kvällar och jag kommer definitivt att sakna dem! Vi får se om de kommer tillbaka, jag håller allt tummarna. Ha nu en fantastisk fortsatt resa så ses vi nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar