lördag 1 november 2014

Med mamma på marknad sedan utgång!

För det första, det är helt galet att det redan är första november. Helt galet! Det känns som om det var jul nyligen och snart är det jul igen. What?! Dagen började med ett besök till TTDI market med pappa, Angelika och Stella. Jag handlade ingenting speciellt, bara lite kyckling och chia frön. Efter detta var det direkt till One Mont Kiara där mamma stod och sålde sina smycken. Hon har ju lancerat sin nya hemsida nu: www.hpyjewelry.com vilket gör att man kan köpa när som helst och inte bara när hon står på marknader.

Här är min söta mamma

När jag stod på marknaden med mamma så kom Linnéa dit. Henne har jag inte sett sedan nyåret 2010/2011 när hon var här och hälsade på med en kompis. Gud så kul det var att få träffa henne igen och hennes kompis Emelie. Vi planerade direkt en utgång på kvällen med fördrink hos mig och middag vid Bangsar Shopping Center. Tjejerna och en ny funnen vän Nicholas kom hem till mig klockan sju och då tog vi ett glas vin. Mycket trevligt var det och riktigt skoj att de är här! De reser runt i Asien och ska vara borta tills jul. De alla skrattade lite åt min julgran och min juldekoration, men jag tror faktiskt att de gillade det. :-)

Jag och Linnéa

Vi drog oss in mot Bangsar vid halvnio-tiden och åt på WIP, en jättegod italiensk restaurang. Jag har aldirg ätit där innan så detta var verkligen ett kanonställe, hit kommer jag komma tillbaka.

Jag, Linnéa och Emelie

Efter middagen drog vi till Marinis on 57th vilket är en jättehäftig skybar. Det blev en drink där och mycket gott snack. Jakob och Kevin kom också efter ett tag vilket var riktigt kul! Vi blev ett bra gäng tillslut och alla snackade på som tusan. Riktigt roligt var det att alla är så spontana och att man bara kan träffa någon på morgonen och bestämma sig vad man ska göra på kvällen - sådant älskar jag!

Jag och Nicholas

Emelie och Linnéa

Kevin, Jakob, jag och Linnéa

De fantastiska tvillingtornen

Efter Marinis åkte vi alla till Changkat och där gick kvällen vidare på ena stället efter det andra. Riktigt kul hade vi det! Tack alla som gjorde denna kvällen till en kanonkväll! Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar