fredag 14 november 2014

Mot Langkawi!

Efter en halvdag på jobbet så stack jag hem för att packa iordning allt snabbt och sedan bära mig mot KLIA2. När jag åkte hem från jobbet så hade jag en taxi chaufför som åkte hur snabbt som helst och inte hade på sig något bälte. Detta är hur vanligt som helst, men också hur farligt som helst - speciellt i denna trafiken. Resan gick i alla fall bra vilket var skönt, men man undrar hur chaufförerna tänker ibland...

Inget bälte

Jag packade ihop mina saker och sedan hoppade jag in i taxin som hämtade upp pappa vid Plazan och sedan vidare till KLIA2. Det regnade hur mycket som helst, helt otroligt vilket väder! Himlen bara stod helt öppen och det räckte att man stod 1 minut i detta väder så skulle man vara helt genomblöt. Pappa och jag var lite oroliga att det skulle bli förseningar, men planet var bara 15 minuter försenade så resan gick hur bra som helst. Vi träffade Ingvar vid gaten som satt och väntade på oss där. Gud vad skönt det ska bli att komma fram.

När vi väl hade landat på Langkawi och vi kom till huset så hade alla jobbat som tusan för att laga fantastisk middag till oss alla. Det blev först champagne med små tilltugg, sedan blev det en otroligt god middag med oxfilé och annat gott till. Åh I was in love! Jag fick också min stek "rare" vilket var riktigt gott. Det blir väl oftast perfekt när man har koll själv och kan bestämma när man tycker den är redo.

Jessika och Ingvar gav mamma och pappa en fantastisk rolig present: en bröd-dammsugare. Jag fann direkt behov för denna och kunde se mig själv i olika situationer använda denna apparat. Så en sådan måste jag också investera i...

Bröd-dammsugaren

Det blev en riktigt bra kväll som avslutades med poolbad och bastu. Så kul att vara här igen och riktigt kul att vi är så många. Stella sprang runt och skrattade under stora delar utav kvällen vilket är så mycket, barnskratt är bland det bästa som finns - man blir ju inte annat än glad själv när man hör detta skratt-ljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar