lördag 22 november 2014

Tennis tunering och tacos hos Kevin & Nils!

Jag hämtade upp Kevin och Jakob klockan halvåtta imorse och vi drog oss till tennis tuneringen som skulle tas plats på National Tennis Academy. Kevin var den första på banan och han skulle spela singel mot ett annat lag. Vi registrerade oss och allt gick super. Jag var hur nervös som helst då jag inte har spelat på jättelänge och inte alls är på samma nivå som de andra spelarna... Tur att jag inte behövde spela själv utan hade min partner Jakob med mig. Skönt!

Jakob och jag

Team Swingers: Kevin, Jakob, jag och Nish

Det var otroligt varmt hela dagen och vi hade otur då det regnade två gånger på dagen och vi fick avbryta. Jag hade bestämt middag med en kompis på kvällen men den fick jag tillslut ställa in då tennismatcherna höll på tills efter klockan halvnio. Jag hejade på alla i laget och kände mig mycket mer som en "cheerleader" än en spelare i laget - mina kunskaper som cheerleader var definitivt bättre än mina tennis-skills...


Här spelar Kevin och Nish

Jakob och jag körde gärnet och det var hur roligt som helst. Sedan att det inte gick så bra är en annan tia, men jag hade det jättekul. Det var verkligen roligt att spela tennis igen men jag tror att jag ska öva lite mer nästa gång... Jag fick i ungefär 95% utav alla mina servar vilket jag var riktigt glad utav.

Anna på planen

När det började regna första gången så stack vi till Publika och åt på en italiensk restaurang som heter Urbano. Jag hade aldrig varit här innan men maten var riktigt god. Alla var riktigt hungriga och törstiga så det blev varsin spaghetti med köttfärssås och sedan en lime juice till det. Mums! Menyn var riktigt häftig också. Det var som en tidning där man kunde se allt som dom hade och sedan också läsa om olika sortest pasta typer, Italien, och annat kul. Rolig ide!

Lunch på "Urbano", häftig meny

Det slutade regna och vi åkte tillbaka till tennisbanorna. Det blev en lång dag med mycket spelande och jag som bara hade spelat tre matcher var helt slut - tänk er då Kevin som hade spelat sex! Jag kände redan hur jag hade ont i benen och kroppen efter att ha suttit ner länge och sedan ställde mig upp. Detta kommer nog kännas av imorgon...

Sista matchen för dagen, 12 timmar senare...

Väl på Verve Suites igen så tog Kevin och jag varsin öl och gick upp till poolen på 31a våningen där de har en varmare pool och snackade lite och firade att vi hade haft så kul idag. Nils och Daniel kom också och hängde med upp. Senare på kvällen blev det en sen middag och Fredrik kom också förbi - mycket trevligt! Alla var rätt trötta då Fredrik hade haft Cross Country tunering på skolan, Kevin och jag tennis tunering och Daniel och Nils hade gjort "racketlon" idag då de spelade pingis, squash och badminton. Vilket träningsgäng! Vi satte på Ondskan efter middagen men jag tror att alla somnade till flera gånger under filmen så det blev inte jättelyckat, men en riktigt trevlig kväll blev det ändå. Godnatt, jag kommer sova som en liten bebis kväll! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar