torsdag 3 januari 2013

Langkawi, dag 1

Killarna skulle sticka tillbaka till Hong Kong tidigt på morgonen så jag såg till att de var uppe. Vid 05:30 ringde alarmet och jag väckte några stycken. Det verkade inte vara så roligt att sticka så tidigt.

Jag landade på Langkawi och mamma stod utanför och väntade på mig. Alla andra var inne i Kuah för att kolla lite i affärer. Detta var första gången jag kom till Langkawi så jag visste inte hur huset skulle se ut. Jag hade sett det från den stora vägen, men aldrig varit i huset - bara sett en massa bilder. Det var verkligen helt sjukt att se huset, åh så fint det var. När man kom in kände man sig bara direkt så himla avkopplad och borta från hela världen. Det kändes hur bra som helst för man hade reggae bar, alla restauranger; fast man bodde lite för sig själv.

Här kommer lite bilder på huset:





De andra kom tillbaka från staden Kuah efter några timmar. Jag hade haft tid att läsa mycket 'Fifty Shades of Grey' vilket var bra - jag är typ helt besatt av den boken nu... När alla kom tillbaka så blev det drinkar vid poolen, bad, och mycket prat. Alla ungdomarna skulle göra mat inför kvällen så Nicole och jag stack iväg för att handla lite sistaminuten grejer. 

Jag vid poolen

Jag och Nicole

På menyn till middagen så fanns det nygrillad kyckling, currysås, tzatsiki, sallad, ris, grillade räkor, bläckfisk och vin. Det blev faktiskt riktigt gott tillslut - vi ungdomar kan faktiskt mer än vad ni tror! Vi hade dessutom riktigt roligt medan vi gjorde maten med hög musik, dans och prat: kunde inte blivit roligare.

Jag, Robin, Andreas, Fredrik och Nicole

Fredrik och Fredrik

Maten tog slut ganska snabbt eftersom vi har fem hungriga boys in the house... Men det räckte precis till alla och föräldrarna var mycket imponerade.

Min bror Fredrik och min kompis Fredrik

Jag och Nicole

Pappa och jag

Andreas, Fredrik och pappa 

Efter middagen så drog alla ungdomar till Reggae Bar. Nu var det fest... Nej, men vi stack dit allihopa för att dels visa att det finns lite ställen att gå ut på och samtidigt för att lämna "gamlingarna" lite också. Vi hade det jättetrevligt, men eftersom jag körde så blev det ingen sprit för mig: jag var tvungen att ta ikapp sedan när vi kom hem. ;-)

Anna the driver

Jag och Nicole

Sanna och Nicole

Jag gjorde mitt partytrick när jag knyter en knut på stammen på ett körsbär i munnen - inte dåligt! 

Efter Reggae Bar drog vi oss hemåt. Vi var jättetysta för att inte väcka föräldrarna eftersom klockan var vid 12. Vi trodde de alla hade gått och lagt sig, vi hade fel... De var nästa mer bra i gasen än vad vi var. Så festen fortsatte hemma. Vi körde igång med lite beer-pong vilket jag och Andreas var helt grymma på! 

Andreas, jag och Sanna

Kevin och Fredrik

Som vanligt slutade kvällen i poolen. Vilken kväll!


Mamma, pappa och Mariana efter tre flaskor champagne

Det blev verkligen en bra start på min Langkawi resa. Imorgon ska vi till stranden och mysa - hoppas det blir fint väder! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar