torsdag 10 januari 2013

Singapore: here we come!

Idag vaknade vi klockan sju för att göra oss iordning för att sticka till Singapore. Bussen gick klockan åtta så vi var där i god tid så vi slapp stressa. Det är så mycket skönare att åka buss ner än att flyga, det går faktiskt mycket snabbare också om man tänker till. På Odyssey bussarna finns det dessutom Wifi och tv-möjligheter vilket gör att resan går mycket snabbare. Jag sov ganska mycket vilket var skönt för vi hade ändå en tung shoppingdag framför oss.

Nicole och jag på bussen

Vi lämnar Mont Kikar

När vi kom fram till hotellet (Gallery Hotel) så var vi 30 minuter för tidiga så vi kunde in checka in. Vi tänkte då att det var den perfekta tiden att sticka ner till Chinatown och sedan till Ion för att shoppa lite. På Chinatown hittade vi ingenting - det var inte alls som i Malaysia; det fanns inga kopier på några väskor utan de sålde mer kinesiska saker. På Ion hittade vi lite saker på Topshop, Nespresso och Victoria Secret. Det blev en riktigt bra shoppingdag.

Åker buss till Chinatown

Jag utanför hotellet

Efter en hel shopping dag så kom vi tillbaka och fick våran nyckel. Rummet var jättefint: här kommer vi trivas!

Jag på rummet

Shopping

Vi gjorde oss iordning för att gå ut på kvällen. Vi hade tänkt att gå till Clarke Quay och se vad som hände där. Eftersom vi hade tänkt att gå till Zouk imorgon så ville vi ta det lite lugnt idag. Vi började med middag på en restaurang som heter Vintry, vi båda tog var sin köttbit - åh så gott det var! Det var också Happy Hour så vi beställde in ett glass vin och en vodka-lime och fick dubbla, så det var verkligen valuta för pengar!

Redo för Clarke Quay

Nicole på Vintry

Jag vid restaurangen...

Efter den otroligt goda middagen gick vi till en bar/klubb som heter Aqua, där var vi tvungna att prova en Singapore Sling. Dom är ju väldigt söta och fuktiga men också väldigt goda.

Bartenders på Aqua

Nicole och jag på Aqua

Nicole och jag på Aqua

Efter Aqua gick vi till ett ställe som heter Le Noir. Vi fick massa gratiskuponger utav en kille på drinkar så vi tänkte att det var lika bra att stanna kvar där. Vi träffade två svenska killar som ville iväg så vi bestämde oss för att hänga med vidare på en klubb. Vi virade runt hur mycket som helst och om klubben inte var helt tom så var den stängd. Vi fattade snabbt att det bästa stället att vara på var ändå Clarke Quay.

Det slutade med att vi åkte tillbaka till Le Noir i Clarke Quay och stannade där tills det var dags att dra sig hem. Klockan var väl runt fyra när vi tog det beslutet. Sådan rolig och oplanerad kväll!

Nicole och jag på Le Noir

Jag på Le Noir

Imorgon blir det mer shopping och roliga äventyr runt om i Singapore, kul! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar