lördag 5 januari 2013

Langkawi, dag 3

Idag är det sista dagen på Langkawi, vill verkligen inte lämna denna ö än! Tror inte någon vill göra det. Idag bestämde vi oss för att bara stanna vid poolen. Alla (eller ialla fall jag) var blev väldigt bränd på stranden så det var rätt skönt att ha en dag vid poolen i skuggan. 

Nicole gjorde rent poolen lite grann

Pappa såg till att alla killarna gjorde rent utanför. Så de flyttade alla möbler för att sen börja skrubba golven som hade blivit lite smutsiga. Tjejerna behövde inte göra någonting utan vårt jobb var att se snygga ut. Nej, men vi var tvungna att städa insidan... 

Jag och Nicole

Efter några timmar vid poolen stack tjejerna och Robin iväg för att shoppa lite. Jag hittade bland annat en massa lösögonfransar vilka kommer vara jättesnygga när man ska ut eller klä upp sig lite.

Anna the driver once again

På kvällen stack vi iväg till The Cliff för att se på solnedgången. Det var verkligen en jättemysig bar, precis vid havet. Det roliga med att vara i Malaysia är att drinkarna här är så himla starka. Man undrar ibland vart alla bartenders har lärt sig hur man blandar drinkar... Det är liksom 90% sprit och 10% juice.

Den stora Langkawi skylten var precis utanför

Pappa och jag vid baren

Solnedgången

The Cliff

Efter The Cliff stack vi till Red Tomato där en som vi har lärt känna jobbar, Nana. Hon är verkligen helt underbar, vi får alltid sådan bra service från henne och maten på restaurangen är helt fantastisk. Jag åt en pasta med lite räkor, mums!

Hela gänget: Robin, Nicole, jag, Fredrik, Kevin, Mariana, pappa, Cathrine, Andreas och Sanna

Efter middagen blev det lite fest hemma. Vi måste ju sluta denna resan på samma sätt som den startades. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar