måndag 28 januari 2013

Sista dagen i KL för denna gången!

Shiitt, sista dagen i KL! Nu har det verkligen slott mig att jag ska hem om bara några timmar! Det känns helt sjukt att det har gått sex veckor sen jag lämnade London, och nu ska jag tillbaka ikväll... Vart tog tiden vägen? För att lyxa oss sista dagen så gick vi till vårt favorit sushiställe. Hela familjen var där vilket var hur mysigt som helst, man får njuta varje sista sekund man har nu.

Efter lunchen stack jag hem och började packa. Jag märkte snabbt att jag hade med mig alldeles för mycket... Det luriga var att jag flög med KLM till KL där man får ta med sig 23 kg men flyger hem med Malaysian Airlines där man bara får ha 20 kg, inte bra alls! Jag hade tillslut 4 kg övervikt och hoppades på att ingen skulle säga någonting.

Vi åt lax med sherrysås och pressad potatis till middag vilket är en utav mina favoriter! Denna rätt ska jag verkligen bjuda mina tjejkompisar på i London; den är hur lätt som helst att göra och hur god som helst - väldigt bra kombination!

Mårten, jag och pappa

Efter middagen var det dags att säga hejdå. Jag kände mig helt okej, redo för att sticka tillbaka och se vad som väntade sig i London. Jag känner mig redo att flytta in i min nya lägenhet, att börja andra terminen på universitetet, att träffa alla kompisarna igen, att få mina fina kompisar på besök från hela världen; men att säga 'hejdå' var svårare än var jag trodde. På något sätt så känner jag mig som om jag har flyttat hemifrån; att jag inte längre bor hemma, men tanken att inte veta när jag ska träffa Fredrik, mamma eller pappa igen är inte lika rolig. Klart man kommer att sakna dom!

Hejdå min fina familj!

Allt gick bra på flygplatsen, jag kom också in på loungen vilket var skönt. Jag satt där en stund och sedan började jag dra mig till gaten. Hejdå Malaysia! Vi ses snart London!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar