torsdag 31 januari 2013

Lunchmys och städning!

Jag vaknade rätt tidigt idag, vid åtta-tiden men det var rätt skönt för då kunde jag slappa lite på morgonen. Jag sov hur bra som helst i min säng. Kuddarna jag har köpt på IKEA och lakanet, osv, var hur skönt som helst - jag kommer verkligen sova gott i denna sängen! Det var extra kul idag att stiga upp och göra lite frukost. Idag blev det lite apelsinjuice, kaffe och cornflakes med hallonsylt och mjölk. Mums så gott det var!

Min frukost

Jag hade verkligen saknat min lilla kaffe-maskin-bebis: lilla Nespresso U! Denna kaffemaskinen gör nog världens bästa kaffe.

Nespresso

Efter frukosten slappade jag lite till. Vid tolv-tiden kom det en kille som skulle fixa lite saker i lägenheten, bland annat fixa mina lådor som inte funkade att dra ut... Han stack efter en kvart och allt var fixat - jag hade också fått en ny madrass till min säng vilket var skönt.

Nya madrassen

Elisabeth och jag hade planerat in en lunch med Jasmin och Felicia. Vi träffades på en italiensk restaurang på Paddington street, den heter Casa Becchi. Vi hade det jättetrevligt. Efter lunchen gick vi ner till Oxford Street, det är helt sjukt hur nära vi alla bor Oxford Circus osv. Det tog oss max 10 minuter att gå dit. Vi kollade lite i affärer men jag höll hårt i pengarna eftersom jag är på en tajt budget nu i februari!

Elisabeth hängde med mig hem efter Oxford Street och vi satt och snackade en bra stund med varsit glas vin i handen. Efter två dagar i London är man nästan redo för AA... Bra start Anna!

Jag försökte undvika allt på golvet, men det var rätt svårt! Jag lagade lite middag till mig som Elisabeth hjälpte mig äta upp - bara lite kyckling med tomatsås och pasta, enkel och snabb rätt. Det blev väldigt gott plus att det blev lite över som jag kan äta till lunch i morgon med Cicci - kanon!

Så här såg min lägenhet ut innan jag började städa:


och såhär:


Tillslut såg min lägenhet ut såhär efter någon timmas städning:

Åh, nu kan jag röra mig runt igen!

Det är skönt att ha lägenheten färdig städad till Cicci kommer. Hon kommer om bara några timmar. Jag ska hämta henne på flygplatsen imorgon så jag måste gå upp klockan sex!! Tur att man är fel i tiden så att det inte känns som hela världen går under. Tänk att det är första februari imorgon, det betyder att om nio dagar från idag är det min födelsedag, min 20-års dag. Helt sjukt hur snabbt tiden går! Nu ska jag ta och krypa ihop i min säng nu så jag är pigg imorgon. Godnatt på er alla och hoppas ni har haft en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar