onsdag 30 januari 2013

Ny lägenhet!

Klockan tio var jag vid lägenheten på Gloucester Place för att få mina nycklar samt att gå igenom alla grejer. Gud vad roligt det är att få hålla sina egna nycklar i handen och veta att det är min lägenhet som gömmer sig bakom dörren till där nycklarna leder. Efter de två männen lämnade så var det dags att börja städa.

Lägenheten

Norma hade skickat med värsta städ-kittet, jag var redo för allt! Nu var det bara att sätta igång. Jag började med att dammsuga och sedan blev det mer och mer städande tills jag var klar efter några timmar. 

Städ-kittet

Jag stack iväg en stund för att fixa internet till lägenheten på Vodafone. Det slutade med att jag fick en lite sticka som man sätter in i datorn, än så länge har den funkat bra! Jag stack också till Tesco Express för att handla lite mat. Det blev allt från ägg, till juice, till vindruvor, till bröd, salami, osv. Det var verkligen jättekul att fylla kylen med alla grejer; nu vet man att man verkligen har ett hem. 

Min fyllda kyl

Elisabeth ringde mig sen på eftermiddagen för vi hade planerat att ses. Jag behövde verkligen sticka till IKEA för att köpa sängkläder så jag kan sova i mitt nya hem inatt. Hon hängde gärna på! Vi gick runt där som världens svennar - IKEA all in! Efter vi hade klarat av över våningen kände vi att vi var värda lite middag, svensk mat är bäst!

Elisabeth

Jag tog såklart köttbullar med extra lingonsylt. Detta är verkligen delikatessmat! Vi båda bara satt och njöt!

Köttbullar

Elisabeth och jag lyckades få med oss allt hem, det var verkligen tur att vi var två annars skulle det bli jobbigt att bära alla dessa saker hem - jag vet inte om jag skulle klarat det! Väl hemma så kände vi att vi verkligen var förtjänade lite vin så vi delade på en flaska vitt vin, det var jättegott!

Norma och Fredde kom hem till mig och lämnade alla mina grejer som har varit hos dom ett bra tag nu. Det är verkligen hur snällt som helst att de ställer upp och lämnar mina grejer sent på kvällen, det tar ju ändå rätt lång tid att köra och det är mycket släp med alla mina grejer. Från att ha haft en jättefin och städad lägenhet så blev det total kaos!! Jag kunde inte röra mig någonstans alls, det fanns knappt någon ledig plats på golvet. Hur ska jag få plats med allt?

Mitt stökiga rum

Elisabeth stack efter en stund eftersom jag blev hur trött som helst på grund av tidsskillnaden. Vi sa hejdå runt klockan elva och jag slocknade direkt.

Dessa två hittade jag i en utav påsarna, hej igen!

Första natten i lägenheten, min säng är hur skön som helst så nu blir det till att sova. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar