lördag 2 februari 2013

Första utgång för Cicci i London!

Idag vaknade vi rätt tidigt. Jag vaknade vid åtta och började direkt diska och plocka iordning från igår. Nur vaknade strax efter mig och tyckte jag skulle fixa pannkakor till frukost. Vi gick iväg och handlade det vi behövde och sedan satte jag igång att laga pannkakor. De blev faktiskt jättegoda - en kanon start på morgonen!

Pannkakslagning - Absoluten i bakgrunden också, bra Anna!

Vi slappade ett bra tag för vi alla var rätt trötta eftersom vi var tre som delade på min säng... Vi stack sen iväg till Edgware Road för att köpa en uppblåsbarmadrass. Det var jättefint väder så vi gick dit, det ligger jättenära - runt 20 minuter. Vi gick sedan runt på Oxford Street lite och tog en paus på Selfridges där vi tog en frozen yoghurt. Det kändes lite väl kallt att sitta inomhus och äta frozen yoghurt och sedan gå ut i kylan! Vi hade handlat alla ingredienser för kvällens middag då jag hade bjudit in Elisabeth, Nur och Angelina på lite tjejsnack.

När vi kom hem till lägenheten satte jag igång med att laga lite mat så det inte skulle bli jättestressigt. Jag lagade lax i ugnen med gorgonzola tillsammans med potatis kokade i dill och en sherrysås. Det blev jättebra verkligen och alla tyckte om maten vilket är alltid lika roligt att höra!

Cicci ser ut att tycka maten ser god ut!

Kocken Anna

Jag dukade lite och tände ljus i hela lägenheten. Det blev verkligen jättemysigt. Vi hade dragit fram mitt skrivbord så att vi fick ett långbord. Cicci och jag hade varit på IKEA och köpt fyra extra stolar så nu kan jag ha sex personer på middag - great!

Middagsbordet

Även mysiga tända ljus i badrummet

Nur och Elisabeth

Cicci och jag

Det blev mycket snack under middagen. Vi hade det hur trevligt som helst. Klockan 23:30 var taxin här för att ta oss alla till Koko där det var ett stort event ikväll. Det var världens längsta kö när vi kom fram men det gick otroligt snabbt att ta sig igenom den. Vi dansade loss tills klockan var runt 03:30. Vi delade en taxi hem.

Cicci och Elisabeth

Angelina, Nur, jag och Cicci

Det blev verkligen en jätterolig kväll och det var speciellt roligt att få visa Cicci utelivet här i London. Koko är ju en jättefräck klubb som är en gammal teater som dom har gjort om till en nattklubb. Man har nästan alltid en bra kväll på Koko och det blev denna. Gud vad roligt det är att ha Cicci här och visa henne hur allt fungerar här! Godnatt på er alla. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar