måndag 4 februari 2013

ISB - start på nytt!

Idag vaknade jag klockan åtta för att göra mig redo till att gå till skolan. Det är Fresher's Week som håller på i skolan nu vilket jag gick på i september. Det kändes helt sjukt att vara en utav personerna bakom stånden och försökte få nya studenter att gå med i sin grupp. Man kändes helt plötsligt så himla gammal fast man bara går i andra terminen. Vi satte upp allt för ISB (International Student Bureau) och Cicci hjälpte till också vilket var snällt. Vi var en utav de första stånden att bli klara vilket var skönt för då kom de flesta studenter direkt till oss. Vi satt där i flera timmar och det var ett tag då det var hur mycket studenter som helst. Vid tre började vi packa iordning allt och nöjda var vi med 30 pers som hade signat upp sig som intresserade att bli medlemmar! Jättekul!

Vi tre medlemmarna just nu: jag, Nur och Samantha

Cicci, Samantha och Nur

Det var jätteroligt att vara tillbaka på skolan. Det känns verkligen som om hela lovet har gått så himla fort! Det är nog bara jag som känner så, det är ialla fall vad jag har märkt när jag har snackat med folk. Jag gjorde saker hela tiden under lovet vilket gjorde att man hade hur roligt som helst och då flög bara tiden förbi!

European Business School

När jag kom hem så låg Cicci och kollade lite film på sin iPad. Vi mös lite med det slutat med att vi båda slocknade i två timmar! Det var hur skönt som helst och jag tror vi båda behövde lite sömn. När vi vaknade så började jag med middagen. Vi tog det som jag hade hemma så det blev lax i ugnen, lite sherry sås (utan dill...) och potatismos. Potatismoset blev hur gott som helst! Åh vi bara njöt! Jag hade köpt mitt favorit vin också, ett rosé vin som heter "Mateus".

Nu ska vi kolla på Skyfall och ladda batterierna inför shopping dagen imorgon. Ha det så bra - kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar