söndag 3 februari 2013

Slappdag för mig

Idag ställde vi klockan på 12 eftersom vi kom hem rätt sent igår. Vi alla sov jättebekvämt eftersom Angelina sov på den uppblåsbara dubbelmadrassen. Cicci skulle iväg till Oxford Circus för att träffa en gammal kompis till henne som nu är i London också, Fia. De ska äta middag hemma hos mig så det ska bli kul att få träffa henne! Efter att ha lämnat Cicci på Baker Street stationen så stack Angelina och jag till PAUL för att äta lite frukost, eller rättare sagt brunch eftersom klockan var närmare halv tre. 

Min frukost: ost och skinkmacka med en kopp varm choklad

Söta Angelina

Jag passade på att handla en Brita som gör rent vattnet. Vattnet här i London går att dricka, men det smakar lite konstigt och är inte så rent. Det var halva priset på denna så den kostade £11.99 vilket är ett kanonpris för en vattenrenare. Jag köpte den i rött så den kommer bli en jättesnygg vattenkanna på mitt matbord.


Brittan i kylen tillsammans med mjölken och vinet.

Jag har passat på att städa hela lägenheten ännu en gång. Det har varit så mycket folk här så det blir rätt dammigt snabbt. Jag dammsög hela studion och våttorka den, det går ju jättesnabbt men ändå skönt att ha gjort. Jag diskade också allt från igår, lägenheten hade verkligen fått en complete makeover när jag var värdig.

Cicci och Fia kom efter en stund och då hade jag börjat laga lite mat. Det blev Flygande Jakob ikväll till middag - någonting som jag verkligen tycker om! Vi snackade mycket och det var trevligt att få träffa Fia.

Imorgon börjar Fresher's Fair vilket är då alla nya studenter kommer för att lära känna alla nya studenter och skolan. Nur och jag ska ha ett stånd där och se till att få några nya medlemmar till ISB (International Student Bureau) gruppen. Det känns helt sjukt att jag var en utav dessa nya studenter för inte så länge sedan - tiden bara flyger förbi! Snart börjar andra terminen på universitet, wow! Det ska dock bli jätteroligt - nu är jag redo för nytt plugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar