söndag 10 februari 2013

Utflykt till Big Ben och Buckingham Palace!

Alla kände sig ändå helt okej imorse. Vi hade ju inte kommit hem så sent - kanske runt 3-4 tiden. Vi vaknade dock klockan nio på morgonen för att begå oss ut och upptäcka London. Vi började med ett stopp på Sherlock Holmes Fish n Chips, detta är någonting som alla måste prova som är i London.

Jag och Sandra innan vi drog ut

Sandra med sin tallrik 

Jag kan erkänna att Fish n Chips inte är en utav mina favoriter eftersom det är så himla friterat, men såklart ska man prova det när man bor eller reser till London. Efter maten drog vi till Big Ben. Det regnade ute så det var inte den perfekta dagen att åka dit, men de var ju tvungna att se den! Det är lite roligt med Big Ben för alla tror att den är så himla fantastisk och att man kommer bli helt chockad över hur fin den är. I verkligheten så står den rätt utanför en tunnelbanastation och är hälften så hög som man tror att den ska vara. Dock är byggnaden isig jättefin!

Big Ben

Linda, Sandra och Cicci med en klassisk Big Ben bild

Efter Big Ben drog vi till Green Park där Buckingham Palace ligger. Det är pinsamt, men jag har faktiskt inte sett Buckingham Palace än... Det blir väl att man vet att det alltid finns där och då prioriterar man andra saker - hemskt ändå jag vet! Det var ialla fall jätteroligt att få se detta fantastiskt fina palats!

Buckingham Palace

Linda, jag och Cicci vid den kända fontänen

Linda, jag och Cicci going crazy

Cicci, Sandra och Linda försöker ta sig in i palatset!

Cicci, Linda, jag och Sandra i Green Park

Efter Buckingham Palace så drog jag mig hemåt för att fixa lite inför skolan imorgon. De andra skulle åka till Harrods och Rajdoot Street. Jag fixade lite hemma och sedan på kvällen så åt vi på en indisk restaurang som heter Tandoori. Det var nog en utav de bästa middagarna jag har haft på länge - denna indiska maten var helt fantastisk!

Rajdoot

Vi somnade rätt snabbt och tidigt eftersom jag börjar skolan imorgon. Det känns helt sjukt att jag ska gå tillbaka till universitetet imorgon - tiden har gått så snabbt! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar