tisdag 5 februari 2013

Shoppingdag!

Idag ställde vi klockan på halv tio för att göra oss iordning och sticka ut itid för att shoppa och försöka undvika alla turister. Det där med att ställa klockan gick jättebra, men det gick inte lika bra att ta sig upp... Vi båda somnade om och vaknade klockan halv tolv. Vi gjorde oss iordning snabbt, men jag tog och ringde elbolaget här i London för att säga att jag har flyttat in - lika bra att göra det nu så det inte slutar med att de stänger av elen. Det tog lite tid, men det blev fixat. Skönt!

Vi drog oss iväg till Oxford Street och sedan tog oss ner till Marble Arch där bland annat Primark ligger. Cicci tyckte verkligen det var roligt att vara där för allt är ju så billigt. Vi hade tur för det var inte alls mycket turister när vi kom vilket var helt underbart för då kunde man röra sig och gå runt och inte känna att man kommer få en klosterfobiattack. Jag skulle absolut inte handla någonting förutom strumpbyxor, men jag gick själv ut med en liten Primark påse med lite saker jag köpte.

Vi tog oss en fika efter denna affären eftersom vi var där ett bra tag. Det smakade riktigt gott med en varm Chai latte kan jag säga. Dels var det tre grader utanför och näst intill storm så att komma in i lite värme var helt underbart! Efter kaffet kikade vi runt lite mer, men vi bestämde oss för att köpa min keyboard som jag fick i julklapp utav mina fina föräldrar och sedan sticka hem. Vi tog oss till Chappell of Music ville ligger rätt nära Tottenham Court. Jag hade kollat på en annan keyboard innan, fast det slutade med att den skulle kosta lika mycket som en bättre variant för att man fick inte med pedal och notställ, vilket man fick i den som jag köpte tillslut. Så himla roligt att nu vara ägare till en Yamaha keyboard! Jag köpte fyra notböcker också: Best of Adele, Best of Christina Aguilera, Mamma Mia och Les Miserables. Vi tog en taxi hem för det skulle varit helt omöjligt att bära denna hem till mig!

Jag och den gigantiska keyboard boxen!

Yamaha P-35

Min nya bebis!!

När keyboarden väl var uppackad så blev det mycket spelande direkt. Jag sjung massor och sedan blev det allsång hemma hos Anna! Jag och Cicci sjung tillsammans allt från Rollin in the Deep (Adele) till Mamma Mia. Det var verkligen jätteroligt och det är så underbart att få tillbaka musiken i mitt liv - jag har verkligen saknat den när jag har varit här! Nu kan jag spela in musik, spela musik och bara njuta. Åh det ser jag fram emot!

Efter någon timma stack vi iväg för att äta middag. Vi gick till en jättemysig restaurang som heter Casa Becci som ligger på en tvärgata från Baker Street. Jag var där tidigare förra veckan och bara älskade maten och stället; Cicci fattade precis varför. Jag åt en carbonara och Cicci en pasta med lax - vi båda satt och njöt. 

Söta Cicci på restaurangen

Jag

Den otroligt söta miljön

Efter maten så var det dags att visa Cicci en riktigt Britisk pub. Vi stack till Coco Momo och tog varsin öl.

Jag utanför Coco Momo

Vi kände att vi hade så himla roligt att vi bestämde oss för att sticka vidare. Vi stack och köpte snabbt lite vin och sedan traskade hem i regnet till mig där vi gjorde oss iordning snabbt. Det var tänkt att vi skulle åka till Koko, men när vi kom fram var det stängt så vi åkte till en klubb som heter Funky Buddah istället. Det var verkligen en fräck klubb - fullt med en massa budda överallt. Vi kom in jättesnabbt och väl inne blev det mycket dans och gratisdrinkar. 

Cicci utanför Funky Buddah

Vi stack hem vid två-tiden och när vi kom hem så var vi båda riktigt hungriga. Det slutade med att vi värmde upp rester och åt snabbt. Cicci hade också vin kvar i sitt glas från innan vi gick ut vilket kanske inte var det roligaste att dricka när man kom hem!

Flygande Jakob med potatismos

Vi hade en riktigt rolig dag och kväll. Det är de spontana kvällarna som alltid blir till de bästa! Imorgon är det shopping igen och ankomst av Sandra och Linda. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar