söndag 17 februari 2013

What time is it? Tea time!

Lovisa och jag hade planerat att ge varandra varsin Afternoon Tea som födelsedagspresent, nu för tiden är det oftast mycket trevligare att få någonting som man kan göra eller dela med sig (som en upplevelse) än att få någon sak som man tycker sådär om. Eftersom Afternoon Tea börjar klockan 14:30 så passade vi på att sticka till Portobello Market och kolla läget där. Det var första gången för mig där så jag fick tacka iPhone för lite Google maps-hjälp. Det är verkligen roligt att gå runt i Notting Hill området för det finns verkligen hur många söta hus som helst och alla har olika slags färger på dörrarna.

En grön och en röd dörr

Portobello Road/Market

Efter någon timma drog vi oss till Sherlock Holmes Hotel där vi njöt av den goda Afternoon Tea. Jag hade köpt en vattenflaska som rengör kranvatten vilket kommer vara bra till skolan. Man kan dricka kranvattnet, men det smakar inte så himla gott så det slutar med att man alltid köper vatten för £1 st. Med det i tanken kommer man spara ihop denna nya investeringen på drygt en vecka - kanon!

Jag med nytt inköp

Maten kom snabbt in och vi åt som bara den!

Mackorna - mums!

Fina Lovisa!

Vi satt nog totalt nästan sex timmar på det stället - vi hade det verkligen hur trevligt som helst. Maria och Emma mötte oss på hotellet för att senare dra vidare till ett nytt indiskt ställe som jag hittade på internet: Cinnamon Spice. Lovisa och jag var rätt mätta kan man säga, men vi fick ner lite grann ialla fall. Indisk mat måste nog vara en utav de godaste sakerna man kan äta i hela världen! Efter middagen så stack Lovisa, Emma och Maria ut till Soho för att leta efter någon bra pub att sätta sig på. Jag har skola imorgon så jag fick stanna hemma. Jag sa hejdå till Maria och Emma - det var verkligen jätteroligt att få träffa dessa tjejerna, verkligen jättetrevliga och ambitiösa! Godnatt till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar