torsdag 28 februari 2013

Vuxenpoäng deluxe!

Idag känner jag mig näst intill frisk vilket är så skönt. Det är verkligen inte roligt att vara sjuk - man blir så himla uttråkad, speciellt jag som inte har haft internet nu under denna tiden. BT (British Telecom) ringde mig imorse för att säga att en man var på väg hem till mig för att fixa telefon ledningen in till min lägenhet: idag ska jag inte bara få bredband utan också min första hemtelefon! Att kunna säga att man har ett hemtelefonnummer ger en rätt mycket vuxenpoäng. Nu när jag kommer ha bredband OCH en hemtelefon känns det som om detta verkligen är mitt första riktiga hem, nu har jag allt på plats!

Jag väntade lange på att paketet med routern och telefonen skulle komma hem till mig, men det slutade med att jag fick en liten lapp där det stod att jag var tvungen att hämta paketet om 48 timmar hos posten för att de inte kunde hitta min lägenhet... Jag blev lite irriterad för då hade BT glömt att skriva mitt lägenhetsnummer så nu måste jag vänta på att ordna allt vilket inte är så himla roligt när jag vet att jag börjar betala allt idag. Jag ringde BT, lite lätt frustrerad, och fick ingen service alls. Det kom nog rök ut ur mina öron efter det samtalet... 

Malin, Nur och Elisabeth hade kommit under mitt snack med BT på telefonen och de alla fattade att jag inte var den gladaste under samtalet. Det slutade med att för att få mig själv på bättre humör, började jag göra pannkakor till gänget. Det tog sin lilla tid men var klart värt varenda sekund - de blev jättegoda och fick mig på superbra humör!

Klockan fem stack jag iväg till tutoring. Allt gick jättebra verkligen! Norma kom hem vid sju-tiden och var lite lätt i panik eftersom hon hade fått reda på att Fredde skulle bli sen från jobbet så hon visste inte riktigt hur det skulle bli med middagen. Jag tog kontroll och styrde upp allt. Fredde hade redan kokat ris och rensat kyckling, eftersom han hade tänkt att laga mat med detta idag, så jag kom bara på iden att göra lite currysås. Det funkade bra med alla och den blev jättegod. Fredde kom hem när allt nästan stod färdigt på bordet! Kul att kunna få hjälpa till lite så ibland - denna familjen är ju bara en utav de bästa!

Nu är jag hemma igen och sitter och dricker lite Oboy medans jag pluggar lite för skolan. Nästa vecka ska bibliotekstimmarna börja rulla in igen - det är verkligen där man jobbar som hårdast!

Lite kvällsmat

Sov så gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar