torsdag 16 juli 2015

Es Vedrá, wow vilken otroligt vacker utsikt!

Idag åkte jag ut och testade utkikspunken till ön Es Verda. Jag har bara sett denna ö på bild då man inte får lov att åka till den. Jag körde på småvägar och tillslut kom jag till en parkering där jag ställe bilen och fick traska iväg en bra bit.

Upp för en grusväg en lång bit, gud så varmt det var!

Utsikten när jag gick var helt fantastisk. Man såg ut över bara en massa hav och det var helt otroligt fint!

Stunning

När jag väl kom upp på utkiksplatsen så var allt svettandes och hetta värt det. Denna utsikten är mer än vad jag trodde den skulle vara, jag kan bara tänka mig hur vackert det är här under solnedgångar eller verkligen förstå varför yoga-entusiaster går hit och gör sin yoga under soluppgången. Verkligen helt otroligt!

Så vackert

Jag vågade mig fram till kanten utav utkiksplatsen då de andra var så himla nära, men när jag väl kom fram så var vi sååå högt uppe. Gud det började skaka lite granna i benen så jag backade snabbt efter jag tog fotot nedanför...

Så högt och stupet är verkligen rakt ner!

Så fint!

Jag körde sedan vidare och testade appen i Es Cebells och Es Torrent, båda två mycket söta små städer med fina stränder. På vägen till kontoret stannade jag vid Mercadona och köpte lite Jamon Serrano och melon, det blev en Jamon con Melon lunch idag igen. Det är verkligen så gott så jag måste se till att unna mig lite nu när jag är här. Mums!

Min lunch

Jag slutade jobba vid halvåtta tiden idag vilket var skönt. Efter lite middag som bestod utav rester körde jag min kollega till St Gertrudis där hon skulle äta middag. Det gick snabbt och lätt och var tillbaka på ingen tid alls. Det är så kul för när man kör förbi klubben "Pacha" så har de ett nytt event varje kväll, det är allt från 70-tals tema, till Steve Aoki till David Guetta. Ikväll är det "Fuck Me I'm Famous" tema och det är då David Guetta spelar. Lite kul för vi kan nästa höra hans musik in till vår lägenhet då vi bara bor 100 meter bort. Kan bara tänka mig vilket jobb det är att dekorera om hela klubben under varje dag. Gick väl ann i maj när det som mest blev 25 grader, nu kan det bli upp till 35... Jobbigt! Jag får ta en bild en annan kväll så får ni se hur mycket klubben förändras, riktigt häftigt!

Pacha Club @ Ibiza

Nu ska jag hoppa in i sängen och kolla på ett avsnitt med Suits. Ska bli jätteskönt att bara slappa lite och ha lägenheten för mig själv under en kväll. Imorgon är det fredag vilket är helt galet - veckorna går så himla fort och dagarna bara rusar förbi. Snart ska vi lansera vilket ska bli otroligt kul!! Håll tummarna allihopa på att allt kommer gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar