söndag 12 juli 2015

Slappdag deluxe!

Idag blev det bara en massa slapp. Det första jag gjorde var att dammsuga och moppa lägenheten så den var ren och fräsch efter gårdagens fördrinkar som vi hade hemma hos oss. Det gick snabbt och blev en efterlängtad dusch när jag väl var klar! Nur och Sophie stack iväg till McDonalds och köpte hur mycket saker som helst. Det blev en himla massa filmtittandes och ätandes i form utav skräpmat. Jaja, man får lov att ha sådana här dagar ibland!

Dagens mat...

Efter lite filmtittandes så firade vi Sophie dels för att hon ska flytta men också för att hon blev klar med sin utbildning. Så kul! Vi gav henne en champagne och sedan ett silverhalsband med en hästsko. Hon tyckte om det vilket var kul!

Grattis Sophie!

Under kvällen satte jag mig och beställde hem tält och lite andra saker inför vår festival/camping resa i slutet av augusti. Känner att det måste hända någonting också. Jag bokade också en bil, det blev en Hundai i mittensorleksklassen vilket ska nog bli bra. Vi har nu bestämt oss för att åka till två ställen och jag har hittat hur mysiga bed and breakfast ställen på båda ställena. Första stoppet blir Staithes och sedan festivalen och så tar vi Ironbridge på tillbaka vägen mot London, det ska bli så häftigt!

Staithes, North Yorkshire

Ironbridge

Det ska bli kul att se lite andra ställen än London, Brighton och Manchester... Nu kommer vi i alla fall få se lite utav den östra kusten och sedan Ironbridge vilket ligger mitt i landet. Riktigt kul! Efter lite bokningar hit och dit blev det läggdags. Mycket snack blev det under kvällen och klockan var nog närmare halvtvå innan vi alla var i säng. Sophie flyttar ut ur lägenheten imorgon vilket kommer kännas jättekonstigt, gud vad fort tiden har gått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar