fredag 3 juli 2015

Mot Almuñécar!

Idag vid tvåtiden stack jag mot flygplatsen för att hoppa på planet till Malaga. Jag kom precis lagom i tid så att jag fick bara vänta 10 minuter innan de visade vilken gate alla skulle gå till. Vi boardade planet snabbt och allt gick jättesmidigt. Jag var så trött så samma sekund som jag hade satt på mig mina hörlurar för att lyssna på musik och att planet hade börjat rulla iväg, så tror jag att jag redan hade somnat. Så skönt! Det tog bara drygt en timma att flyga till Malaga vilket var helt fantastiskt - gick ju verkligen hur fort som helst.

Planet

Ready for takeoff!

Jonas kom och hämtade mig på flygplatsen vilket var jättesnällt. Det blev mycket att snacka om på resan till Almuñécar då senaste gången jag var här var under sommaren 2013. Riktigt kul var det att få en ordentlig uppdatering. Dottern, Felicia, ska nu flytta till Lund för att gå på IB programmet där - riktigt spännande! Förra gången jag var här så skulle dom precis köpa lägenheten de bor i för att sedan renovera den - jag hade inte sett hur det blev efter de renoverat. Oh My God vilken lägenhet de har gjort den till, den är helt annorlunda. De har tagit ner väggar, byggt om och renoverat den helt till 100. Så fint!!

Lägenheten med terrassen i bakgrunden

Pia och jag drack lite rosevin och snackade som bara den. Det är verkligen så kul att vara tillbaka! Jag får någon slags hemmakänsla här då jag faktiskt har varit här och bott (i åtta veckor) plus att jag var här första gången när jag var på språkresa när jag var 16 år. Helt galet att första gången jag var här var för sex år sedan!? Till middag hade Pia gjort dillstuvade potatisar med kallrökt lax - otroligt gott var det!!

Pia med den fantastiska utsikten!

Så fint

Jag hade deras två hundar runt mig hela tiden och de är för söta. Lilla Bus och Baloo. Baloo ska ju nu flytta till Lund med Felicia så det blev ett äventyr som väntar för honom.

Baloo

Bus

Det blev mycket snack, skratt och vin under kvällen och vi hade det hur trevligt som helst. Verkligen kul att vara här igen och att träffa gänget, de är underbara!

Jonas och Pia

Vid tolvtiden tog jag mig en lite promenad till Los Bajos och vem springer jag på där - Valentina och hennes lillasyster Felicia! Helt galet! Vad är chanserna för detta liksom!? Vi hade det i alla fall jättetrevligt och dansade hur mycket som helst. Vid tretiden blev det att jag gick tillbaka hem för att krypa ner i sängen ute på terrassen i den underbara värmen! Åh vilken härlig dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar