söndag 19 juli 2015

Sa Caleta och AVICII

Vi hördes på morgonen och bestämde att ses vid ettiden hos mig. Där efter tog vi bilen och körde till en jättefin strand som heter Sa Caleta. Det är denna som leran är så känd och det säjs att man ska lera in sig i den för att få jättebra hud - någonting man kanske borde pröva någon gång. Stranden är jättemysig i alla fall och inte så himla stor vilket betyder att det inte är så många som känner till den. Vattnet var underbart - det är ungefär 26 grader i havet så man kan ligga där hur länge som helst. Jag börjar faktiskt bli lite brun vilket är kul att se att även jag kan bli...

Så fint!

Supermysigt

Vi åt sedan lunch på Sa Caleta restaurangen som har otroligt god mat. Jag tog bara en enkel skinka med melon och den var hur bra som helst. Skinkan bara smälte i munnen, mums! Detta kommer jag nog aldrig få nog utav.

Min lunch!

Vid fyratiden stack vi tillbaka till mig, jag handlade lite Malibu och bland-dricka medan de åkte tillbaka till hotellet för att göra sig iordning. Efter en dusch hemma för mig och lite smink så åkte jag iväg för att hämta dem. Jag var ju också så otroligt nyfiken på att spana in detta hotellet!! Det är känt på ön för att vara ett utav de finaste och det ligger väldigt borta ut i ingenstans vilket betyder att många yoga retreats, kändisar, osv. bor här. Hotellet var så fint - det går inte att beskriva. Deras rum hade en balkong där man såg rätt ut över det fina havet! Wow, säger jag bara!

Utsikten

Deras balkong!

Vi åkte tillbaka hem till mig för att ta lite fördrinkar och åt snabbt lite pasta för att grunda bra innan kvällen började. Det blev jättegoda Malibu-drinkar, väldigt somrigt och passande i denna värmen! Vid niotiden drog vi iväg i taxi till Ushuaia där Avicii skulle spela, men bland annat Zedd som "förband". Vilken lineup!

Sara och jag

Det var skönt att vi kom såpas sent då alla andra hade redan gått in. Allt började klockan fem, men eftersom att det var så många DJs så började bara dem vi ville se mycket senare. När man kom fram till entrén och såg den gigantiska "AVICII" skylten blev alla så taggade!

Utanför

Vi lyckades få en himla häftig bild på Sara och mig när vi gick igenom entrén in till Ushuaia hotellet.

Här är vi!

Solen höll på att gå ner när vi kom så det blev en sådan himla stämning, så läckert! Musiken, folket, pulsen, atmosfären - detta var bland det häftigaste jag har varit med om! Det var säkert 5,000 personer inne på hotellet, hur mycket folk som helst!

Ushuaia

Vi hittade en plats på en övervåning som passade mig perfekt då jag kunde se ut och se allt som hände. Det var längst bak men det gjorde ingenting alls, musiken är ju den samma! Ett hotellrum kostar runt 10,000 kr natten här när Avicii spelar om man vill ha balkong mot poolen och området. Helt galet vad ett hotell som detta tjänar på en kväll!

Wow!

Jag hade höga förväntningar med Avicii men jag blev ännu mer positivt överraskade med alla häftiga remixes han hade gjort på jättebra låtar. Honom kommer jag definitivt gå på igen - nästa blir ju redan under Creamfields helgen vilket ska bli kul! Åh jag ville inte att klockan skulle bli tolv för då slutade han spela... Tiden gick alldeles för fort!

Efter spelandet så drog vi till grannhotellet som är Hard Rock Hotel där vi fastnade på deras takvåning och tog en drink. Det var jättehäftigt och utsikten där ifrån var jätteläcker! Man kunde se hur plan flög hur lågt (och nära en) som helst och när de landade på landningsbanan bara några kilometer ifrån där vi var!

Så fräckt!

Vilken dag och kväll säger jag bara!!! Nu är det bestämt att vi ska gå på Axwell & Ingrosso på onsdag vilket ska bli kul. Då ska Nur också med vilket hon kommer älska - hon kommer gå loss här och bara älska stället!! Vilken vecka jag har att se fram emot. Sedan på fredag kommer ju familjen till London, åh så roligt! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar