lördag 4 juli 2015

Slappandes till högsta nivå

Det är underbart att vara på Ibiza men det blir ju inte till att man bara kan ligga och slappa en hel dag då man hittar på någonting hela tiden. Det är otroligt kul att man gör saker, men ibland kan det bara vara helt underbart att inte göra någonting alls. Det blev frukost ute på terrassen och sedan blev det till att hoppa in i en bikini och lägga sig och sola lite. Det fläktar så otroligt gott här ute vilket kanske är lite farligt då man kan bränna sig lätt, men det är också fantastiskt skönt. Jag la mig och vips så kom Baloo och var också tydligen sugen på att lösa lite sudoko...


Sötnosen

De har satt två madrasser ute på terrassen där jag och Pia sov inatt. Dessa madrasser är som hästen säger där man bara kan klicka på en knapp så vips höjer man huvudet, en annan för fötterna, osv. Riktigt bekvämt! Vad som var ännu härligare var hur man vaknar upp till ljudet ifrån vågorna, fågelkvitter, och bara allmänt fläktande vind. Så underbart!

Sängarna ute, fantastiskt!

Det blev en mozzarella och tomat lunch vilket var helt fantastiskt gott. Jag somnade till en liten stund i solen och det var riktigt härligt. De har gjort om räckena på terrassen så att det är inglasat. Detta gör att man kan se rätt ut över det fina havet, så himla vackert!

Så fint!

Efter några timmar i solen så la jag mig i sängen på terrassen för att lösa lite sudoko där. Det var ju lättare sagt än gjort för så fort man la sig där så somnade jag till igen. Snacka om att ha en ordentlig slappdag!! Underbart i alla fall.

Här har jag det riktigt bra!

Det blev gott snack och häng ute och sedan vid niotiden så stack vi iväg för att gå på middag ute i gamla stan. Restaurangen heter Casa La Parra och vi hade bokat bord så vi satt på den fina takterrassen. Det var inte bara vi utan några andra jättetrevliga kompisar också!

Redo för middagen!

Casa La Parra - rekommenderar denna restaurangen starkt!

Himlen var så himla fin under solnedgången, nästan helt magisk. Solljuset bara sken igenom molnen och det var jättevackert.


Det beställdes in två Tinto de Verano som är en blandning utav Fanta citron och rödvin - otroligt god blandning och väldigt somrig: perfekt i denna värmen.

Jag och Pia

Jag beställde in en köttbit och den var grymt god. Pia och jag satt båda och bara njöt. Vi fick också in en värmeplatta som jag aldrig har sett innan där man kunde lägga på köttet för att värma det lite ifall det blir kallt. Rätt smart men vi klarade oss utan den!

Mums!!

Vid ettiden gick jag iväg för att träffa Erika Theil som också var i Almuñécar för att ta en drink. Det var otroligt kul att träffa henne också och vilket sammanträffande att vi är här samtidigt. Hennes kompis, Josefin, kände också till Pia när jag pratade om att jag hade jobbat här innan på en mäklarfirma. Hur liten är inte världen ibland??!! Riktigt kul!

Josefin, jag och Erika

Vilket kanonslut på en fantastisk dag. Imorgon åker Jonas och jag till flygplatsen redan vid elvatiden och jag flyger tillbaka till Ibiza. Även fast jag har varit här rätt kort så har denna resan varit så himla härlig! Åh jag älskar verkligen Almuñécar och åker gärna tillbaka igen! Kram kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar