tisdag 7 juli 2015

Världens bästa kollegor!

Idag när vi var ute och testade teckningen på ön så körde vi på en grusväg och rätt som det var så var det en gigantisk grop som vi körde över snabbt... Detta var inte bra alls. Under körningen så mådde jag bra, min rygg var grym men när vi stannade för att handla mat och stod i kön för att betala så märkte jag direkt hur inte allt var som det skulle. Jag blev alldeles stel, fick ont när jag stod rak i ryggen, mina ryggmuskler krampade sig och jag hade bara allmänt ont. Jag körde därför inte under vägen hem. När vi kom hem så blev det värre och värre när jag satte mig ner för att jobba så jag flyttade över till soffan. Där kunde jag inte heller sitta länge, utav fick sätta mig ner på golvet och i slutet låg jag på golvet för jag inte kunde riktigt röra mig på grund utav min rygg. Jag kände direkt hur jag behövde söka upp en kiropraktor. Alla mina kollegor här på Ibiza hjälpte mig hitta nummer, ringa kontakter, springa till närmaste sjukhus för att se om de hade en där och gud vad jag blev glad. Jag pratade med mamma och pappa på telefonen och var jättedeppig för ryggen är så himla jobbigt att ha ont i och speciellt när man får sådana här attacker. Dock vet jag att om jag bara får en tid hos en kiropraktor så kommer allt lösa sig. Jag fick en tid som bara var efter 2.5 timma, kanon! Arból de la Vida tog hand om mig superbra och de var väldigt professionella. Jag fick också betala local pris och sparade över €60 vilket kändes bra, de kanske märkte att jag kommer komma tillbaka hit fler gånger under sommaren. Jag måste verkligen vara försiktig med min rygg och alltid tänka på det under alla tillfälligheter. Någonting jag måste bli bättre på...

Efter kiropraktorn så kom vi hem och min kollega gjorde middag till oss båda som vi åt tillsammans ute på terrassen. Det är helt kolmörkt nu när klockan bara är kvart i elva - känns jättekonstigt! Som att sommaren redan håller på att ta slut... Jag kan i alla fall nu gå rakt, har inte alls ont i ryggen utan mer lite öm i musklerna då de har varit där och pillat. Så himla skönt!!

Middagen! Mums.

Nu ska vi lägga oss och det ska bli skönt att somna när klockan bara är elva. Underbart! Imorgon blir det en fullspäckad dag och min sista för denna veckan då jag åker tillbaka till London på torsdag morgon. Dock är jag tillbaka på Ibiza redan på måndag så det blir några få dagar i London innan jag är tillbaka på ön. Gud så skönt det känns att gå och lägga mig med en rygg som är OK igen! Tack alla för den fina supporten jag fick idag! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar