torsdag 11 oktober 2012

Concert!

Jag vaknade klockan 08 idag för att gå till min första lektion som började klockan 09. Efter den var färdig har jag normalt sätt en spanska lektion klockan 15-17 men idag blev den inställd - skönt med en helt ledig dag! Jag åt lunch med Norma sedan gick jag och fixade naglarna - lyx! Ikväll var det dags att sticka iväg och kolla på några band som spelade. En utav Nurs kompisar spelar i ett band som heter Room 6 och de skulle öppna för 'Two Spot Gobi'.

När vi kom till Surya (baren där banden skulle spela) så var det en tjej som uppträde först. Hon heter Rosabella Gregory - en jätteduktig tjej som skriver sina egna låtar. Man blir faktiskt lite inspirerad att börja sitt låtskrivande igen. När jag såg henne sitta vid sin keyboard och sjunga så märker jag hur mycket jag saknar musiken. Vill verkligen investera i en keyboard, men vi får se... Har ingen stans att ha den just nu eftersom jag bor i ett mini studentrum.

Rosabella Gregory

Efter hon var färdig så kom Room 6 på. Dom var grymma!! Sångaren var otroligt duktig live och jag är så glad att jag hängde med Nur för att kolla på när de spelade. Kommer verkligen gå på deras nästa spelning också!

Room 6

Banden som har/ska spela där

Efter Room 6 så började Two Spot Gobi spela. Detta bandet var med och öppnade för Jason Mraz runt om i världen så det var verkligen kul att få se dem live också!

Two Spot Gobi

När alla banden hade spelat klart så fick Nur och jag komma in i 'Green Room' och snacka med alla band. Det var verkligen kul att få snacka med Two Spot Gobi eftersom det har varit med på turné. Alltid bra att skaffa lite kontakter lite här och där!

Green Room

Jag stack hem strax efter showen var slut eftersom jag hade en lektion klockan 09 dagen efter... Lagom kul! Men det var en kanon kväll och hade jättekul! Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar