lördag 13 oktober 2012

Sightseeing

Efter att ha varit i London i över sex veckor så börjar det bli lite pinsamt att jag inte har varit och sett Big Ben. Detta kommer ändras idag! Jag hade bestämt med Angelina Wagné, en tjejkompis jag inte har träffat på över fem år, att vi skulle träffas idag. Så kul att hon är här i England också och jobbar. Kul att man träffar så många gamla kompisar i London av alla ställen! Vi träffades på Waterloo stationen och sedan drog vi oss mot Westminister för att se denna attraktion.

Big Ben

Jag hade förväntat mig så mycket mer än det jag såg men jag menar Big Ben är fortfarande en jättefin byggnad. Jag tror vi såg den lite från fel vinkel - svårt att få den fint på ett foto. 

Big Ben

På andra sidan floden har vi London Eye. Jag vill gärna åka upp i den någon dag men har bara en känsla att när man väl sitter i den att det kommer ta flera år för en att komma ut ur sin lilla kubin. Får se när detta blir av!

London Eye

Angelina hängde med mig till Baker Street och jag visade henne min skola. Jag hade bokat en middag med Elisabeth på kvällen så jag var tvungen att säga hejdå till Angelina vid 16:30. Vi hade en jättamysig dag med mycket snack och skratt.

På kvällen lagade jag Quesadillas till Elisabet och mig. Dom blev jättagoda. Vi avslutade middagen med lite ost - mums!


Nu har jag precis kommit hem efter en busy dag ute. Jag ska ta och kolla på ett avsnitt nu och sedan lägga mig i tid - har rätt mycket arbete att göra imorgon. Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar