lördag 27 oktober 2012

Windsor Castle

Idag var det dags för en utflykt till Windsor Castle. Jag skulle hänga med familjen Delfs en dag. Vi hade planerat denna dagen ett tag och jag såg verkligen fram emot att komma utanför London City. Jag hade sovit över hos Elisabeth på fredagen så jag stack från henne runt 11.30 tiden till Northfields (där dom bor).

När jag kom till dem så fick jag lite lunch - Sweet and Sour Chicken med ris. Detta var rena drömmaten för en nästan-halvasiatisk-tjej-som-inte-har-ätit-ris-på-över-två-månader. Även fast man är van med Thelmas underbart goda sötsura sås så var denna extremt god eftersom man inte har haft 'ordentlig' asiatisk mat på super länge. Denna måltid startade verkligen hela dagen på rätt not.

Vi satte oss sedan i bilen och körde till Windsor. Det tog ungefär 30-40 minuter så det var inte länge; man fick chansen att snacka lite skvaller och uppdatera varandra om sina liv.

Husbåtar som ligger där året runt där folk bor

Parken

En himla massa fåglar!!

Del utav slottet

Nästan en sån bil som vi har i Malaysia! Kändes lite som hemma.

"The Long Walk" - man ser nästan inte slutet!

Slottet

På kvällen när vi kom tillbaka så skulle jag hänga med familjen på ett födelsedagsfirande. Det var kul att få träffa deras kompisar och äta gott. Vi gick iväg till en pub i närheten där dom bor så det var nära att ta sig hem efter. Efter några timmar med umgänget så gick vi tillbaka hem till dem. Jag sov över där eftersom tunnelbanan inte går jättesent där ifrån dom bor. Det var en jättetrevlig kväll!

Ikväll flyttas klockan bak en timma - nu blir det åtta timmar istället för sju i tidskillnad mellan London och Kuala Lumpur - den extra timman gör mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar