fredag 23 november 2012

Britain's Got Talent

Jag har alltid följt TV-program där de handlar om sång: The Voice, American Idol, X-factor, och Britain's Got Talent. Jag har väl alltid haft en liten dröm att någon gång försöka komma med. Detta har jag behållit hemligt i flera månader, ville 'satsa' själv. Ville inte att om jag skulle komma med att det var för att mamma tjatade, kompisar tyckte jag skulle göra en audition; utan om jag kommer med i showen, att det är mitt val och min förtjänst. (Nu vet jag inte om jag kommer med eller inte...)

Malin ville jättegärna hänga med och jag var så otroligt glad över det, hon är verkligen en kanon kompis! Vi stack från skolan vid 12 tiden - vi skulle vara där vid 13. 

Jag och Malin innan vi var på plats

Det var verkligen en resa till att komma dit. När vi kom till "Canning Town" så märkte vi att vi var på rätt plats. Det var massa som bar gitarrer, galna ansiktsmålningar, sminkade, uppkläda, galna stiler - vi visste att vi hade hamnat rätt. Vi var inte riktigt framme än, utan vi satte oss på DLR line och gick av vid ExCel; det var bara att följa strömmen.

När vi äntligen hade hittat några skyltar till "Britain's Got Talent", åkte vi ner för rulltrappan och inte minst såg vi detta:

Kön till auditions

Vi hamnade någonstans i mitten. Efter en timmas väntande, sa dom åt alla att vi skulle ut och filma. De gav ut flaggor som alla skulle vifta med.

Malin med Britiska flaggan

Galen bild på mig!

Vi alla gick ut. De sa att alla skulle ha samma platser därute, men det kunde en fem åring lista ut att det aldrig skulle funka. Vi kom ut, radade upp oss, redo för att vinka för kameran. Vi gick hur långt som helst för att alla skulle kunna gå igenom 'en zon' där de spelade in för TV. 

Här skulle vi köa efter

De sa att ungefär 1000 personer skulle göra en audition idag... Det märkte man - man såg inte ett slut när man kollade både fram eller bak.

Bak

Fram
Efter två timmar efter vi hade kommit ut så skulle vi börja köa igen. Malin och jag var som två raketer - vi hittade alla tomma luckor och bara tog raka steg ditåt. Vi kom väl lite längre fram än vart vi var innan.

ExCel London - där vi var

Vi började köa där med. Nu var det en till inspelning som skulle hända. De skickade fram en transvestit och en 50-åring som rappar och ställde de bredvid varandra - dessa skulle nu bli inspelade. Hela kön fick flytta på sig, det tog en himla tid... 

Malin väldigt entusiastisk

Jag 

När de väl hade filmat klart, så gick det rätt snabbt att komma in. Jag hade passet med mig och två formulär som de skickade ut - jag fick mitt nummer: 60062.

Reklam

 När vi väl hade fått mitt nummer, var det dags att sätta oss i 'holding room' där vi skulle vänta på våran audition. Jag trodde att vi skulle göra våran audition för Simon Cowel och company, men det var det inte... Blev lite besviken där kan man säga, men behöll min positiva attityd och fokuserade på mitt audition.

Jag var nummer 60062

 Fullt med sminkbord, TV-skärmar, dansgolv, mikrofon med scen (m.m.) i 'Holding Room'

Efter ungefär 1.5 timmar och tusentals toa-besök så kom en kille fram till mig och sa att jag skulle hänga med honom. Jag gick till rum 'L' och väntade i kön där, det var tre personer innan mig. Den första som kom ut ur rummet såg glad ut, den andra kom ut gråtande och hade bara fått sjunga 10 sekunder på sin låt, nu var det min tur... Jag gick in dit och såg glad ut. Det var en ung tjej som satt med ett papper och penna och en kille som stod bakom kameran. Jag spelade mitt 'Jag kommer från Sverige'-kort, och sedan frågade hon vad jag skulle sjunga - jag sa: Out Here On My Own by Irene Cara. "Good luck!" Hon spelade låten. Jag sjung. Första versen. Andra versen. Refrängen. "Ska hon inte stoppa mig nu tänkte jag, jag har sjungit första versen och refräng?!" Hon stoppade mig inte. Jag sjöng tredje versen. Andra refrängen. Sista versen. Hon lät mig sjunga hela låten!! Efter jag hade sjungit så frågade hon hur länge jag har sjungit, jag sa hela mitt liv fast jag började ta lektioner när jag var runt tio år. Jag tackade för mig och lämnade rummet. När jag kom ut, satte nerverna igång - mina fingrar bara skakade. Jag var så himla glad, så stolt, så nöjd, så otroligt överraskad hur bra det gick - jag kommer alltid komma ihåg denna dagen. Hon var väldigt neutral efter min audition eftersom de inte får ge ut något svar om man kommer med eller inte, de kommer ringa i februari om man kommer med eller inte.

Malin efter min audition med 1920's tema kläder på sig, vi ska nu till nästa event!

Jag efter min audition

Vi får se om de ringer eller inte i februari... Men vad som än händer, så vet jag att jag gjorde mitt absoluta bästa - nådde varenda ton, sjung rätt, domaren hade full fokus på mig under hela sången. Jag lämnade Britain's Got Talent 2012 med ett leende på läpparna utav stolthet och det är allt som räknas.

1 kommentar:

  1. Wow va kul! Lycka till, jag håller tummarna! Kram från Indien

    SvaraRadera