onsdag 21 november 2012

Lunch - Plugg - Gym

Jag lyxade till mig idag och åt en hamburgare på brasseriet med Nur. Jag brukar inte vara den som äter hamburgare - men idag var en sån dag då man bara ville 'gotta' sig. Jag beställde ialla fall en hamburgare med ost och bacon, mums!

Dagens lunch - det blev lite lyx

Jag satte mig i biblioteket klockan fem och började kolla på lite lägenheter nära Baker Street - måste verkligen hitta någonting nu snart - allt kommer lösa sig, det vet jag. Ialla fall, efter att ha kollat på lägenheter och pluggat lite gick jag till Brasseriet för att äta lite middag. När jag satt där och skrev på min finansrapport så fick jag bara spratt och kände att: Nej nu måste jag gå till gymmet - nu har jag fått nog av allt plugg.

Jag gick snabbt till mitt rum och bytte om, klockan 19.50 var jag på gymmet redo för dagens workout. Jag började med att köra 15 minuter på cross-country maskinen. Sedan tog jag en liten paus för att stretcha. Efter det blev det roddmaskninen.

Roddmaskinen som jag körde 2 hårda kilometer på

När jag hade rott 2 kilometer så gick jag vidare och gjorde lunges med en 2.5 kg vikt i varje hand. Gjorde 100 lunges på varje ben, sedan gick jag över och gjorde 75 squats. Efter detta var det dags för att göra sit-ups. Jag körde vanliga sit-ups fast med en 2.5 kg vikt som jag hade i händerna och flyttade vikten från att vara över mitt huvud till bröstet varje gång jag gjorde sit-upsen. "Phheww" tänkte jag när jag hade gjort klart mina 30 sånna!! Efter att ha gjort allt detta, så hade en dryg timma gått.

En svettig och trött Anna efter en timmas pass

Jag har nu duschat och börjar reda känna hur träningsvärken börjar komma. Hela min kropp gör ont just nu! Jag jobbade som tusan den timman jag var nere i gymmet - jag måste ju se till att jag har en bra bikini-kropp nu när jag ska till KL och Langkawi... Jag ska försöka hinna ner imorgon med, det är lite svårt om tid men ska verkligen prioritera detta. Det är så skönt att gå till gymmet för man tänker verkligen på ingenting och bara fokuserar på hälsan - efter träningen känner man sig som en ny person och är redo för vad som helst. Nu blir det lite mer plugg, sedan blir det läggdags. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar