fredag 30 november 2012

Reid Hall från en insider

Efter att ha bott i denna byggnaden i snart tre månader så har jag en bra uppfattning om hur det är. Jag ska snabbt dela med mig utav mitt vetande.

  • 99% utav alla som bor där är amerikaner. 
  • Att vakna klockan två på natten utav mina 'snälla' grannar har blivit till en vana. 
  • Jag har accepterat faktumet att jag har en tjej som spelar fiol i rummet bredvid mig sent på kvällarna.
  • Varje gång jag har gått in i korridoren  till mitt rum så har jag undrat varför det luktar så konstigt. Detta fick jag reda på här om dagen - folk poppar popcorn 24/7. Classic Americans.
  • Varje helg tar varuautomaten slut. Denna automat är bara fyllt med Mars, Snickers, M&M, Cola, osv - inte konstigt med alla amerikaner som bor här.
  • Klädstil finns inte hos de flesta som bor i Reid Hall... Här har vi våran egna klädstil: pyjamas hela dagen tillsammans med en flashig, guldig väska. Varför inte?
  • Man ska undvika toaletterna på natten för då vet man inte vem som ligger där/är där. Jag kan väl bara säga att amerikanerna inte är vana med att få dricka och vet därför inte hur mycket de kan tolerera. 

Reid Hall

Jag är som en liten fisk som går mot strömmen när det kommer till klädstilen. Jag kör min egna stil. Detta är outfitten idag - nu kör vi!

Dagens outfit

Jag ska bo här i drygt två veckor till. Jag ser fram emot att hitta mitt egna ställe som jag kan göra till mitt hem. Då kommer det kännas mer som om jag har flyttat hemifrån eftersom då måste jag göra min egna mat, köpa maten, tvätta, betala räkningar, osv. Detta ska bli jättekul! Jag ska titta på en lägenhet idag, så vi får se hur det blir med det. Nu ska jag kila iväg snabbt. Ha en bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar