lördag 24 november 2012

Lunch med Bååth - Primark - X-Factor

Lovisa sov över hos mig. Klockan 13 åkte vi iväg för att fixa lite grejer. Jag stack till Nespresso för att handla två kaffesorter som de har just nu - Limited Edition över jul med hazelnötssmak bland annat. Vid två tiden stack vi till Liverpool Street för att träffa Lena och Peder Bååth som var här och hälsade på. De bjöd oss två på en riktigt mysig lunch. Lovisa och jag beställde in en 'sharing platter' med sex små mini hamburgare (de ser jättestora ut på bilderna, men de var små!).

Lovisa

Jag

Maten

Vi hade det jättetrevligt. De skulle till flygplatsen så vi lämnade av de på stationen och sedan stack vi till Primark. Lovisa ville fynda lite, så var tanken ialla fall. Jag har alltid trott att jag inte kan ha på mig storlek 36 i skor - jag vet att de är för stora för mig, men inte på Primark... Detta är inte bra... Jag började med att prova ett par, de passade, jag tar dom. Hittade ett till par, provade de, de passade, jag tar dom. Nej nu får det vara nog - det trodde jag... Jag hittade ett tredje par och tog de med. Nu är det ju Primark och därför inte tala om tusentals kronor. De översta skorna (blåa) kostade £6 (=60:-) vilket är sjukt billigt. De andra två kostade £16 (160:-) var, så totalt gick det på £38 (=380:-). Det kan man inte säga mycket om för tre par skor! En hel nöjd Anna gick hem för att kolla lite X-Factor med Lovisa.

Mina nya skor!

Vi såg på X-Factor UK och det var ABBA tema vilket var roligt! Lovisa hade träffat en utav deltagarna (Rylan) när hon var och såg Mamma Mia med sina föräldrar, hon fick bild och allt - fräckt! Jag ska på finalen den 8e december vilket ska bli otroligt kul! Godnatt på er!

1 kommentar: