tisdag 6 november 2012

Tisdag

Idag har jag haft min 'trial' intervju för Four Season Hotel för min International Perspective in Employment kurs. Presentationen och grupp aktiviteterna som jag gjorde förra veckan ingår också i denna kurs. Denna intervjun handlar om att man ska förbereda sig för att bli anställd som en 'intern' på ett företag och kunna sälja sig själv. Jag tycker min intervju gick jättebra och det är skönt att jag hade den nu för kursen för mig är nu över - jag har gjort allt arbete som man behöver.

Det jag har gillat med den kursen är att den har förberett en för den riktiga business världen. Hur man presenterar en presentation - hur man ska svara på frågor i en intervju - hur man kan arbeta med kolegor i en grupp - hur man ska skriva sitt CV. Detta är verkligen användbart för oss studenter som ska snart söka jobb ute i arbetsvärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar