tisdag 20 november 2012

Teknologi

Dagen började med lite lägenhetsvisning. Det gick bra och lägenheten är hur mysig som helst, men tror inte det blir av eftersom hyresvärlden vill att någon ska flytta in senast i mitten utav december - detta funkar inte för mig eftersom jag ska både till Sverige och Malaysia. Jag fick dock precis reda på att en kompis till mig vill bli av med sin lägenhet och hon bor precis vid skolan och betalar £215 i veckan! Helt sjukt. Ska verkligen kolla in detta för det är mycket billigare än vad vi kommer betala annars.

Elisabeth och jag vid visningen

I dagens läge finns det hur mycket teknologi som helst. Detta kan vara både bra och dåligt. Bra om någon blir kidnappad och man kan spåra kidnapparna med hjälp av 3G/mobiler/IP-adresser, men det känns också som om hela världen blir mer och mer galna. Ska man verkligen kunna veta vart alla är 24/7? Vad är nästa steg? Ska man operera in ett chip i alla bebisar så man har koll på den generationen? Det är verkligen helt sjukt vad man kan göra i dagens läge.

Elisabeth och jag bestämde oss för att testa denna teorin - vi vill helt enkelt ha koll på varandra. Vi kan se exakt vad den andra befinner sig i vilken sekund vi vill.

I will forever know where you are.... Jag kan till och med få en vägbeskrivning till det stället där hon är.... Creepy

Nu är vi i bibblan och pluggar lite. Snart är vi färdiga - skönt. Det blir långa dagar här, men det är kul! Det är redan 20e november vilket känns helt sjukt - nästa vecka är det redan första advent. Vart tar tiden vägen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar