söndag 11 november 2012

Sverige, dag 3

Morfar och Gudrun hämtade mig på morgonen efter frukost med farfar. Jag har haft två jätteroliga kvällar med farfar och farmor - det har verkligen varit roligt att gå umgås med dom riktigt mycket: man träffar inte dem så mycket.

Vi snackade massor i bilen på väg till Lerum. Det kändes konstigt att sitta i en Volvo påväg hem till min barndomsstad. Vi körde förbi pappas kontor, Allum, Partille, Göteborg, och tillsist stannade vi vid ICA Kvantum vid Lerum. Jag passade på att handla lite svenskt godis eftersom jag vet att mina kompisar i London kommer verkligen uppskatta lite smått och gott. 

Mums!

När vi hade kommit till morfar så gjorde han iordning lunch: jag fick absolut inte gå in i köket! Gudrun kollade på mig och frågade: vad tror du det blir för lunch? Jag såg ut som ett frågetäcken innan jag kände lukten utav stekt bacon och hörde mikropipandet. Då visste jag precis vad det var: min absoluta favorit rätt! Stuvad spenat men bacon och snabbmakaraoner! Denna rätt går inte att slå. Mums! Morfar är för söt som gjorde denna rätt. Jag satt där och njöööt när jag åt spenaten - det fanns inget slut - jag bara åt och åt!

Jag hade bokat in fika med Erika och Lovisa klockan två, så vi satt och mös med mycket snack. Erika stoppade in nybakat bröd i ugnen när vi kom in så när vi satte oss ner och skulle fika så fick vi varmt super färskt bröd med tillbehör. Hon är verkligen en bra värd!

Ost, smör, tomater - massa gott!

Erikas nybakade bröd

När jag kom tillbaka till morfar var det fikadags. Det är ju farsdag så morfar blev firad utav Helene och familj med lite tårta. Det var jättekul att träffa kusinerna och resten utav Bengtson släkten igen, det känns konstigt att bara kunna åka hem en helg sådär och säga "hej"!

Jag hängde med Nilsons hem till dem efter fikat och var där. Jag busade med Nicole/Victor men när alla började bli lite trötta på bus så satte vi oss och kollade på videos på när Nicole och Victor var små. Det var vissa delar då jag var med - gud så liten man var! Jag med glasögon, fula blom-mönstrade kläder, spelade piano, osv. Fredrik såg sååååå vild ut, man såg det riktigt i hans ögon hur vild han var (fortfarande är?). Jag skrattade gott åt det. Jag kom ihåg att mamma och pappa har sagt att de spelade in massa videos på när jag och Fredrik var små: de måste vi ta fram till jul!!

Vid 19 så kom morfar och Gudrun över. Thomas stack till Le Rum och hämtade kinesmat - GUD SÅ GOTT DET VAR! Saknar denna Asiatiska maten!! Vi hade det jättetrevligt hemma hos dom. Fick massa tips på vad jag ska göra i London utav Thomas som har bott här när han var yngre. Tipsen var bland annat: gå på British museum som ligger nära Earl's Court. Det ska jag verkligen göra - verkar jätteinteressant. Det finns så mycket att göra i London så det kommer ta ett litet tag innan man har klarat av att göra allt.

Morfar provade på Nicoles mössa! Han ser för rolig ut.

När jag skulle lägga mig fick jag sova i världens sötaste lakan. Snobben! Jag sov som en bebis.


Snobben

1 kommentar:

  1. Hej, visst har jag varit duktig nu och kollat på din fina blog ;) Måste erkänna att det är kul att uppdateras och läsa om vad du gör, men du får komma tillbaka snart igen, för jag gillar "live Anna" ännu mer än "blog Anna", kram E

    SvaraRadera