lördag 3 november 2012

Lördag!

Jag vaknade klockan 10 idag för att kila iväg till biblioteket för att ha ett gruppmöte på morgonen. Det ser bra ut för oss - vi jobbar på som tusan! Jag hade bestämt en lunch med Sara idag. Jag kom till Baker Street lite tidigare så jag passade på att ta några passfoton som jag behöver lämna in för mitt utbytesår. Det var verkligen fint väder ute idag!

På väg till Baker Street, precis bredvid Regents Park

Mina nya passfoton

Sara och jag gick till ett Italienskt ställe, Strada och åt lunch. Vi båda beställde Funghi Risotto - mumms så gott det var! Efter lunchen behövde jag göra ett ärende vid Knightsbridge så vi stack dit båda två. Efter att ha bott här i två månader har jag ännu inte lyckats ta mig till Harrods, men idag var det dags. Snacka om att det var kaos där inne! Massa (mest araber) springer runt med nyinköpta Gucci/Prada/Louis Vuitton/Chanel väskor - alla går runt med hur många påsar som helst precis som om de handlade på H&M eller Lindex. 

Harrods

Jag såg flera Rolls Royce bilar körande utanför Harrods. Har nog aldrig sett så många Rolls Royce bilar på talet om femton minuter i hela mitt liv: helt sjukt hur mycket pengar vissa har!

Harrods

Jag kom hem runt fyra vilket var skönt. Skolmatsalen stänger klockan fyra så det är lite dumt att man inte kan äta middag där... Jag gick in på en hemsida: roomservice.co.uk och beställde hem sushi till mig. Det kostade en del så detta är definitivt ingenting man kommer att göra varje dag... Men gott var det!

Sushi med krabba/avokado, lax och räkor

Jag ska ta det lite lugnt idag, imorgon kommer bli en tuff dag med mycket plugg. Har massa inlämningar nästa vecka på måndag, tisdag och en presentation på onsdag. Om sex dagar sticker jag till Sverige - perfekt timing för det är rätt mycket som händer denna veckan så det kommer bli skönt att koppla av lite och umgås med familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar