torsdag 29 november 2012

Mulled Wine

Det första jag hade på morgonen var ett IT prov. Jag måste säga att det gick riktigt bra - eller? 100%... Dagen kan ju börja på en sämre not. Efter IT åkte jag in till Oxford Circus för att träffa Angelina och äta lite lunch. Vi gick till ett Italienskt ställe: Potini's. Det var jättegott. Jag åt en pasta med tigerräkor med en vinsås. Mums! 

Efter lunchen stack vi till H&M för att kolla lite. Denna butiken är helt gigantisk - 5 våningar!! Helt sjukt. Jag hittade en klänning som jag ska ha på mig på jul och två BH:ar. Jättenöjd är jag. Malin ringde mig när jag var i omklädningsrummet och frågade om jag ville träffas på brasseriet och ta ett glass 'Mulled Wine' - detta är liknande till glögg. Angelina skulle sticka efter en stund så då sa vi hejdå och jag tog mig tillbaka till skolan för att träffa Malin. 

Hon bjöd mig på ett glass med varm dryck. Det var verkligen det man behövde när man kom in från kylan utanför.

Mulled wine

"Vinet" var gott, men det var lite beskare än våran heliga glögg; fortfarande gott! Mysigt var det ialla fall, det enda som saknades var några pepparkakor.

Malin med ett glas mulled wine

När jag satt på tunnelbanan påväg hem från Fredde och Norma, så kikade jag lite i tidningen och kollade väder. Det ser inte så dumt ut? Soligt ska det vara ialla fall!

Sol, sol, strålande soool

Jag är hemma nu och ska putsa mina Jeffrey Campbells så dom blir svarta och fina igen. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar