måndag 26 november 2012

Julpynt i Skolan!

När Elisabeth och jag kom in i brasseriet så märkte vi direkt lukten av jul - de hade börjat sälja 'glögg'. Denna lukt var så otroligt mysigt att ha, nu är julen nära. Det är mindre än en månad kvar tills jul; kan ni förstå vart tiden har tagit vägen? Vart tog november vägen? Jag har en nerräkning applikation på min mobil, där de visar hur många dagar det är kvar tills jag flyger till Malaysia. Idag är det 33 dagar kvar!

Tomte dekoration på alla bord

Brasseriet med julklappsdekorationer ovanför brasan

Jag beställde in en "Wild Mushroom paj med Kyckling". Den var jättegod. Elisabeth och jag satt där en bra timma, sedan kom Malin och satte sig ner med oss.

Min mat

Utanför låg en julgran och det var barr på hela golvet till brasseriet - det gick inte att gömma. När denna granen är uppe så kommer julkänslan verkligen kicka in. Jag kan fortfarande inte fatta att det snart är jul!!

Julgranen!

Jag snackade med mamma och pappa en stund idag, fick låna Malins mobil och ringa snabbt. Det var roligt att höra deras röster. Längtar verkligen tills när pappa kommer så jag får visa honom London - det är bara 2.5 vecka kvar nu - gud vad tiden går snabbt! Nu har jag lektion, vi hörs senare! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar