torsdag 15 november 2012

Falukorv = Delikatess

Idag hade jag ett spanskaprov på dagen, jag var tvungen att skriva en uppstats på mins 375 ord på en timma. Jag skulle skriva om hur resultaten i skolsystemen i Argentina är olika mellan de privata och statliga skolorna och om jag tycker att staten ska investera mer pengar i skolsystemen. Det gick bra, eller kändes bra. Nu är jag klar med halva spanska betyget: jag har kvar min sluttenta och en muntlig tenta.

En bild på mig tagen utav Lailas mamma i Malaysia innan min student

På kvällen stack jag iväg för att undervisa igen, de frågade om jag ville äta middag där och jag blev helt galen när jag hörde vad det skulle bli: falukorv med makaroner! Folk som inte har bott utomlands förstår inte denna ideologi varför falukorv är något speciellt, de tycker det är skräpmat och ingenting att vara lycklig över. För oss expats är falukorv en rätt som man öppnar en flaska vin till - delikatess!

Blev ett kanonslut på en dag! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar