söndag 23 december 2012

Dan före JUL

IMORGON är det julafton! Då alla paket öppnas som man har väntat på. Vi hade gjort klart nästan all mat, så det var inte mycket vi hade att göra idag förutom att duka. Vi stack därför iväg till en utav pappas gamla klasskamrater, Johan. Det var jättretrevligt - hela hans släkt var där, bland annat Pia som jag hälsade på i Spanien. Innan vi var hos dom, passade pappa på att visa hans gamla skola där han gick tillsammans med dessa folket. Det var verkligen en erfarenhet - det kändes lite som om man gick runt på en fängelsegård... Inte en skola där jag skulle vilja gå, men men, det var kanske andra tider då när pappa gick där...

Brorsan och jag utanför ingången

Pappa utanför sin gamla skola

Efter detta studiebesök åkte vi vidare till nästa hem.

Jonas, Johan och Pia

Pia och Jonas hade med sig en 10-veckors gammal hund, som Felicia (deras dotter) hade fått. Den var hur söt som helst och jättelivlig. Den hoppade runt överallt och var hur nyfiken som helst - åh en sådan hund vill jag också ha när jag går runt i Regents Park!

Jag och hunden

 Det snöade som tusan hela dagen och det ser bra ut eftersom det kan mycket väl bli en vit jul.

Våran vita hyrbil såg man knappt efter några timmar

Jag hjälpte sedan till på kvällen att marinera skinkan som skulle in i ugnen till imorgon. Jag är verkligen inte en jul-person så det är väl första julen som jag hjälper till när det kommer till julförberedelser.

Jag med skinkan

Efter skinkan så lagade jag korvstroganoff till familjen, den blev kanon go. Våran familj älskar verkligen falukorv eftersom man äter det så himla sällan, så det blev till att vi öppnade en flaska vin till denna delikatess mat.

Middagen dukad

Nu ska jag lägga mig så jag är pigg tills imorgon kväll. Kram och ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar