torsdag 6 december 2012

Tordag: inte långt kvar till jullov nu!

Jag vaknade klockan 8 imorse utav pappa som ringde och ville säga att min försäkring är fixat för nästa år - då vaknade man på en bra not: att fått dessa nyheter och ha snackat lite med pappsen. Jag bestämde mig för att gå upp då, behövde duscha, fixa iordning mig innan min spanska tenta klockan 10. Jag hade lämnat in en klänning på lagning för det var massa stenar som hade låssat, så jag hämtade den. Mitt fuktiga hår från duschen blev till is efter ett tag... Det var -2 grader utomhus och risk för snö. Om det blir snö i London så går hela London under - ingenting kommer funka: tunnelbana, buss, bil, skolan blir inställd, osv. De vet inte hur man ska klara sig på vit mark - de har ju verkligen inte varit med om kyliga vintrar i Sverige med -15.


Det har till-och-med blivit lite is på ån i Regent's Park och frost på bron. Mysigt!

Is på ån

Is på ån

Bron med frost på i Regent Park

Spanska tentan gick helt okej. Läsförståelsen var väldigt svår, så där vet jag inte hur bra det kommer gå. Den skriftliga delen gick jättebra - där tror jag att jag kommer tjäna de flesta poängen.

När jag skulle sticka till undervisningen så såg jag denna "bilen" köra ut ur skolan. Det är typiskt European Business School: här ska man visa att man har pengar. Detta kan göras genom att bära runt på Gucci/Prada/Chanel (osv) väskor eller bli hämtad i en orange Bentley eller som idag - varför inte en vit limo? Man skrattar bara gott åt det nu, men man kommer nog snart trötta med all dessa 'show-off'.



På tunnelbanan läste jag denna artikeln från Financial Times - intressant! Det är nog bara Kina som kan med att ta sådana beslut.

Classic China.

Nu är det bestämt också att jag ska flytta ut på torsdag nästa vecka in till Fredde och Norma. Fredde ska med mig och packa ihop mitt rum - jättesnällt - för att sedan åka tillbaka med mig och min packning till dom. Sedan på fredagen ska jag hämta pappa på flygplatsen, åh så roligt det ska bli att se honom igen efter nästan fem månader!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar