måndag 10 december 2012

Sista måndag i första terminen

Idag var det den sista måndagen i den första terminen på universitetet. Det känns helt sjukt att redan första terminen snart är slut. Om bara fyra dagar kommer pappa till London, då blir det massa roliga saker, sedan blir det Sverige och sedan Malaysia. Det är roligt att ha så mycket planerat framför sig.

Hela International Business studenterna hade samma tenta imorse: International Business Environment. Jag kände mig väldigt säker när jag gick in i salen, men jag måste säga att frågorna krävdes kunskap om företag ute i verkligheten. Problemet var inte att jag inte kunde svaren på frågorna, det var att vi hade bara en timma på oss att göra klart provet och skriva som en toker. Jag tror jag skrev ungefär åtta sidor i slutet, på en timma! Jag hade lite kramp i handen klockan elva, då tentan var klar, kan man säga.

Malin och jag stack därefter till Edgware Road för hon behövde köpa nya linser. Hon skulle också iväg och jobba så vi kunde inte stanna allt för länge. Vi lyckades ialla fall fixa linser till Malin och hon provade också en massa glasögon haha, vissa var ju snyggare än andra.

Malin

Malin haha

Vi stack hem efter Edgware Road och jag skulle sticka till Winter Wonderland, men vi kom tillbaka så sent så jag hann inte eftersom jag skulle jobba senare på eftermiddagen. Jättesynd, vill verkligen dit.

Jag slutade kvällen med lite ost fondue hos Fredde och Norma. Deras student som bor hos dom, Greg, hade med sig det från Schweiz och det smakade otroligt gott. Man får bara en massa skidkänslor tillbaka när man äter detta, mums!

Jag har fortsatt att packa mitt rum idag, flyttar ut om bara tre dagar så jag måste verkligen se till att allt blir packat. Peppa peppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar