torsdag 20 december 2012

Fullspäckat schema!

Idag är det fullspäckat schema som gäller. Jag började dagen med att träffa Mikaela inne i stan på Kafé Vanilj för att fika runt 11-tiden. Det var jätteroligt att sitta och snacka med henne i en timma. Hon ska sticka till Thailand med familjen imorgon så det var verkligen kul att hinna med en fika innan hon stack. Efter fikat, så träffade jag mamma igen och vi drog oss mot Dorsia för att äta lunch med Angelika. Det var verkligen kul att få träffa henne eftersom det var fösta gången jag kunde klappa på hennes mage och säga hej till min blivande kusin. Vi hade det jättemysigt vi tre och efter mycket snack så fick vi säga hejdå.

Klockan fem kom kusinerna hem till oss och Helene; nu var det dags att baka pepparkakor och annat gott. Vi bakade som tusan, mamma gjorde köttbullar och annat gott. Runt sju-tiden kom Thomas hem till oss för att förbereda Janssons-frästelse som skulle bli dagens middag. Jag ingick med barnen idag och åt mammascans köttbullar med snabbmakaroner - detta är verkligen någonting man saknar!

Det är roligt att få lite julkänsla i huset - nu ska vi bara klä granen så är allt fixat. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar